مدیر شعبه خسارت درمان بیمه ایران گفت:

خسارت های مستقیم بیمه شدگان یک هفته ای پرداخت می شود

خسارت های مستقیم بیمه شدگان یک هفته ای پرداخت می شود
کدخبر : 573193

دکتر اسلامی پناه سرپرست شعبه خسارت درمان بیمه ایران، با اشاره به تاکید خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دستور حسن شریفی مدیر عامل بیمه ایران جهت تسریع در ارائه خدمات و پرادخت خسارت ها عنوان نمود: پرداخت خسارت های این شعبه به دو صورت مستقیم وغیر مستقیم می باشد و بیمه شدگانی که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه نمی کنند و خودشان مستقیما هزینه را پرداخت می نمایند، برای دریافت هزینه درمان خود ، اسناد پزشکی را توسط نماینده، شرکت‌ها ی ارزیاب ، و... را پس از ثبت ، از طریق اتوماسیون اداری به این شعبه ارسال می کنند . ثبت اتوماسیون اسناد موجب می شود فرایند پرداخت قابل رصد بوده و دیگر پرونده ای مفقود نمی گردد.با اصلاح فرایندها و حذف مراحل غیر ضروری ، خسارت این دسته از بیمه شدگان ظرف مدت یک هفته (در صورت کامل بودن مدارک ) پرداخت میگردد.

اسلامی پناه ضمن قدردانی از مدیران سابق شعبه خسارت درمان درادامه افزود: کاهش زمان پرداخت این دسته از خسارت ها با در نظر گرفتن مشکلات مالی بیمه شدگان را افتخار و خدمت بی منت نامید و در خصوص آمار عملکرد  و میانگین پرداخت خسارت روزانه گفت : به طورمتوسط بیش از ۳ میلیارد تومان برای هزینه های پاراکلینیکی و ۱۲میلیارد تومان برای هزینه های بیمارستانی فقط پرداختی این سعبه می باشدو افتخار ما خدمت بی منت و آرامش مشتریان و بیمه شدگان است.

وی در ادامه گفت : دسته دوم بیمه شدگانی هستند که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه و هزینه ای را پرداخت نمی‌کنند، خسارت آنان در واقع به مراجع درمانی طرف قرارداد پرداخت می شود.

سرپرست شعبه خسارت درمان خاطر نشان کرد: خسارت پرداختی به مراجع درمانی بابت پذیرش بیمه شدگان نیز بعنوان پرداخت های غیر مستقیم ظرف مدت کمتر از دو ماه از ارسال مدارک توسط بیمارستانها و سایر مراجع درمانی پرداخت میگردد این درحالی است که پیش از پرداخت خسارت از طریق شرکت‌های برون سپاری انجام می شد و بیش از ۴ ماه طول می کشید که با تغییراتی که در سیستم پذیرش در مبدا توسط مجریان قراردادها و نماینده ها ایجاد کردیم، روند و روش های پرداخت خسارت ، استاندارد سازی شده و ازین‌ رو مدت زمان رسیدگی و پرداخت خسارت، کاهش چشمگیری پیدا کرد و با قاطعیت می گویم بیمه ایران هیچ بدهی معوقی به مراجع درمانی ندارد.

اسلامی پناه با اشاره به  پرداخت خسارت درمان شعب استان تهران در این شعبه ، این موضوع را موجب افزایش میزان ورود پرونده‌های خسارت درمان به این شعبه  دانست و تصریح کرد: ماهانه بیش از ۲۷۰ هزار پرونده به این شعبه ارسال می گردد که اقدامات مختلفی توسط کارشناسان و پزشکان مستقر در شعبه و همچنین کارشناس دورکاری شعبه اعم از ثبت پرونده ، ارزیابی ، ثبت حواله ، بازبینی ، تیک حواله ، ثبت نهایی حواله و ارسال به حسابداری صورت می‌گیرد تا در نهایت خسارت های درمان بیمه شدگان در سریعترین زمان ممکن به حساب آنان واریز گردد.

وی به موضوع جلسات هفتگی با حضور کارشناسان این شعبه برای جمع بندی و استفاده از خرد جمعی برای حل مسائل و مشکلاتی که در فرآیند خسارت ممکن است ایجاد شود  پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تجارب و تخصص و تعهد بالای کارشناسان واحدهای مختلف این شعبه  بحث ما و شعار ما رضایتمندی مشتریان، بهبود فرآیند های رسیدگی پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران است. از این رو این جلسات موجب گشایش و حل بسیاری از مسائل میگردد.

گفتنی است در این جلسه دکتر نوری  مسئول تیم ارزیابی خسارت های مستقیم، دکتر ابراهیمی معاون فنی، دکتر رشیدی مسئول خسارت های غیر مستقیم بیمارستانها و سالاری نیا مسئول تیم بازبینی، فلاح مسئول خسارت های غیر مستقیم پاراکلینیکی، محمدیان مسئول تیم ثبت حواله ها و رضایی مسئول حسابداری نیز حضور داشتند و گزارشی از روند مراحل مختلف کاری حوزه خود را ارائه نمودند.

 

روابط عمومی بیمه ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: