رئیس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

حمایت ۵۳۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰

حمایت ۵۳۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰
کدخبر : 573223

رئیس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته، فولاد مبارکه بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان، قراردادهای خرید را با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده است.

مهدی شهیدی رئیس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فرایند بومی سازی از ابتدای تأسیس فولاد مبارکه بسیار مورد توجه مدیران و کارشناسان این کارخانه بوده است. این شرکت در سال ۱۳۸۰ با تشکیل ساختاری معین در این زمینه فعالیتی منجسم‌تر را ادامه داد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۰ با راه‌اندازی واحدهای بومی‌سازی، مهندسی مجدد و کنترل کیفیت ساخت این حرکت غنا بخشیده شد که در نتیجه آن بیش از ۹۰ درصد از نیازها در زمینه قطعات، تجهیزات و مواد از داخل کشور تهیه می‌شود.

رئیس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه به عنوان صنعتی پیشرو در زمینه بومی‌سازی توانسته است این فرهنگ را در صنعت فولاد نهادینه نموده و به سایر صنایع کشور منتقل کند. از سال ۱۳۸۰ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قلم کالا شامل قطعات، تجهیزات و مواد با حمایت این شرکت بومی‌سازی شده و در کشور تولید می‌شود که با نهادینه شدن فرهنگ بومی‌سازی در فولاد مبارکه، تاکنون بیش از ۲۹۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه دانش بومی‌سازی و انتقال آن به سایر صنایع و شرکت‌های فعال در این زمینه، یکی از برکات دیگر این نهضت در فولاد مبارکه است. در حقیقت با انتقال دانش فنی به شرکت‌های داخلی، فولاد مبارکه توانسته است بازار این شرکت‌ها را توسعه داده تا نقش مؤثرتری را در اقتصاد ملی ایفا کنند.

شهیدی تصریح کرد: در سال گذشته، فولاد مبارکه بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان، قراردادهای خرید را با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده و امسال نیز تا پایان آبان‌ماه این رقم به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا این میزان تا پایان سال، ۲۰درصد نسبت به سال گذشته، مقدار ریالی خرید افزایش یابد.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: