یادداشت؛

فولاد مبارکه؛ نبردی خستگی‌ناپذیر برای ایجاد صنعتی صنعت‌ساز

فولاد مبارکه؛ نبردی خستگی‌ناپذیر برای ایجاد صنعتی صنعت‌ساز
کدخبر : 573337

ترسیم نقشه راه آینده شرکت فولاد مبارکه در دهه چهارم شکل‌گیری این صنعت ایران‌ساز پربرکت، سیاست و تدبیر مدیران، برنامه‌ریزان، متخصصان و کارشناسان شرکت است.

اما امروز ما در آستانه تحولیم. نمی‌دانم برای شرکت بزرگی چون فولاد مبارکه که برای تعالی و سرآمدی، رویکردهایی مانند بهبود مستمر را پذیرفته است، عبارت در آستانه تحول بودن چقدر می‌تواند دقیق باشد؛ اما بگذارید لااقل بگوییم که شرکت در میانه راه ورود به یک روند جدید از زمان تولدش قرار گرفته است.

هر روند نقطه نیست؛ خط است؛ مسیر است؛ مسیری ماندگار که ۴۰ سال پیش روی زمینی سخت و صلب آغاز گردید و زمان و زمین را به خدمت گرفت تا امروز به قلب تپنده صنعت و اقتصاد و زیست‌بوم پیش‌برنده و پیشران دانش و فناوری میهن عزیزمان تبدیل شود.

روند نقطه نیست؛ مسیر است؛ نقطه‌هاست که به هم پیوسته‌اند و راه شده‌اند. نقطه‌ها اثرند؛ آثاری که هرکدام را عزیزی برجا گذاشته است. یک مدیر، یک کارگر، یک دانشمند، یک کارمند، یک مجاهد شهید، هرکدام اثری گذاشته‌اند که از پیوستن این نقطه‌ها خط و مسیر و روند به وجود آمده و امروز که اقتصاد مسئله اول کشور است، باید اثر گذاشت. دور نیست اگر بگوییم چشم بسیاری بر ماست تا دوباره نشان دهیم که میراث‌داران همان‌ها که زیر باران موشک و گلوله ایستادند و خط به خط فولاد مبارکه را آفریدند، امروز می‌ایستند و دوباره و دوباره می‌آفرینند و سهیم می‌شوند در خلق امید و و آینده برای ایران عزیز.

دوران پساانقلاب، جنگ و سختی تحریم‌ها از یک طرف و آرمان ساختن ایرانی آزاد و مستقل و آباد در ذهن هر ایرانی انقلابی و مسلمان از طرف دیگر، شرایطی بود که عزم و اراده و توان انسان‌های بزرگ را می‌آزمود.

اجرای یک واحد عظیم صنعتی با چالش‌های زیادی همراه بود؛ چالشِ نبود زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و ساختاری، کمبود نیروی انسانی ماهر و توانمند، نبود شرکت‌های توانمند پیمانکار و عدم خودباوری، کارشکنی‌ها و دشواری‌های بسیار دیگر که پیمودن مسیر پرفرازونشیب احداث شرکت را دشوارتر می‌ساخت.

جهادگرانی در عرصه صنعت و اقتصاد با باور به شعار «ما می‌توانیم»، رؤیای احداث بزرگ‌ترین کارخانه فولادی کشور را در سر می‌پروراندند و در نبردی خستگی‌ناپذیر برای ایجاد صنعتی انسان‌ساز و صنعت‌ساز از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند.

مجتمعی عظیم که اکوسیستم تولید فولاد در کشور را در همه ابعاد انسانی، تکنولوژی و مهندسی متحول کرد و خلق دانش از ثروت، کاهش وابستگی کشور، خودکفایی و خوداتکایی و بومی‌سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد.

گذشت سی سال از عمر پر خیروبرکت این صنعت، فرصت خوبی برای بازخوانی شعارها و بررسی عملکرد شرکت فولاد مبارکه است. با کمال افتخار و مسرت در حال حاضر فولاد مبارکه، شرکتی در تراز جهانی است که شعار «ما می‌توانیم» را به حقیقت تبدیل کرد. هم‌اکنون فولاد مبارکه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و شمال آفریقا و تنها شرکت ایرانی است که موفق به کسب ۴ دوره تندیس زرین جایزه تعالی ایران و یک دوره سطح زرین جایزه تعالی اروپا شده است.

ایجاد ۳۸۰ هزار فرصت شغلی در بالا و پایین‌دست این شرکت، شبکه عظیمی از تأمین‌کنندگان، صنعتگران، اساتید دانشگاه و متخصصان صنایع مختلف و کارشناسان و کارگران را گرد هم آورده تا از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب کشور، روایتی بی‌نظیر از طراحی یک مسیر درست و باثبات و پایدار برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانیان ارائه کند.

شفافیت، سلامت کسب‌وکار، ایمنی و تکریم کارکنان و ذی‌نفعان، همواره موردتوجه مدیران عالی فولاد مبارکه بوده است. این شرکت بر این باور است که در مقابل آیندگان مسئول است و حفظ محیط‌زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای تأمین نیازهای جامعه پیرامون و کل کشور، از دغدغه‌های جدی این شرکت به شمار می‌آید.

فولاد مبارکه همواره به دنبال مسیری ماندگار برای خلق آینده‌ای بهتر برای سرزمین ایران است و ازآنجاکه واژه جهاد در جنگ اقتصادی کنونی معنای دیگری یافته، به دنبال آن است که واژگانی همچون ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری در راه میهن را معنای دوباره‌ای ببخشد و الگویی مطلوب و تمثالی از تعهد و وجدان و تعلق‌خاطر به ایران اسلامی در اذهان ایجاد کند.

ترسیم نقشه راه آینده شرکت فولاد مبارکه در دهه چهارم شکل‌گیری این صنعت ایران‌ساز پربرکت، سیاست و تدبیر مدیران، برنامه‌ریزان، متخصصان و کارشناسان شرکت است که در تلاش برای حفظ وضعیت موجود، استواری بر حفظ ارزش‌ها و توفیقات فنی، مهندسی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و انسانی هستند و عزم آن را دارند تا ضمن حفظ اعتبار موجود، امانت‌دار خوبی برای آیندگان باشند.

حفظ وضعیت فولاد مبارکه در بازار داخلی و بین‌المللی، کسب بیشترین درآمد در میان شرکت‌های ایرانی، سهم ۳۵ درصدی در تولید فولاد کشور، کسب اعتبارنامه‌های بین‌المللی و تحقق انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال از برنامه‌های ده سال آینده این شرکت در جبهه اقتصادی و صنعتی است که امید است با حفظ ارزش‌های انسانی و ارزش‌های صنعتی و اقتصادی، شاهد شکل‌گیری روایت‌های دیگری همچون روایت فولاد مبارکه در صنایع مختلف کشور باشیم.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: