حجت الله عبدالملکی:

بیشترین مناطق آزاد ایران در مرزهای عراق واقع است

بیشترین مناطق آزاد ایران در مرزهای عراق واقع است
کدخبر : 573550

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بیشترین مناطق آزاد ایران در مرزهای عراق واقع است.

حجت الله عبدالملکی در دیدار با سفیر عراق در تهران افزود: این مناطق آزاد شامل اروند، مهران، بانه و مریوان و قصرشیرین است که نشانگر توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مبادلات و تجارت با کشور عراق است.

عبدالملکی بابیان اینکه هم اینک منطقه آزاد اروند فعال بوده و مراودات زیادی با کشور عراق دارد، گفت: با اجرایی شدن روند فعالیت  سه منطقه آزاد دیگر بزودی شاهد افزایش بیش از پیش سرمایه گذاری، اشتغال و مراودات تجاری و صنعتی و گردشگری میان اتباع و سرمایه گذاران دو کشور خواهیم بود.

وی همچنین بر ضرورت توجه ویژه دو دولت در حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید بیش از گذشته از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه مناسبات تجاری بخش های خصوصی دو کشور بهره برداری کرده و برای آن برنامه ریزی کند.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: ظرفیت مناطق آزاد بخصوص در حوزه ایجاد مناطق صنعتی مشترک در مرزهای دو کشور نیز می تواند به توسعه مناطق مرزی و همچنین افزایش کیفیت زندگی مردم بومی این مناطق کمک کند و ما از آن استقبال می کنیم.

سفیر عراق دراین دیدار بر ضرورت توجه بیشتر به بخش خصوصی دو کشور، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در مذاکرات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق و همچنین  بالابردن سطح مناسبات تجاری دو کشور تاکید کرد.

 

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: