دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری

«فروژ» در تابلو بازار دوم نشست

«فروژ» در تابلو بازار دوم نشست
کدخبر : 573630

امروز 110 میلیون سهم معادل 10 درصد سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران (سهامی عام) به روش ترکیبی طی دو مرحله در بازار دوم فرابورس ایران فروخته شد.

طی معاملات روز جاری، سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه جدیدی بود. به این ترتیب که امروز سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در نماد فروژ روی تابلو معاملات این بازار نشست و با استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی فروخته شد.

بر اساس این گزارش عرضه روز جاری به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد. در مرحله اول ۴۳ صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت فروژ رقابت کردند و این سهم در نرخ ۴ هزار و ۴۲۸ تومان و ۸ ریال کشف شد.

در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت ۱۲:۱۵ امروز انجام شد، عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف شده داشتند. بر همین اساس ۶۷۱ هزار و ۵۲۵ کد حقیقی و ۹۲۷ کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام فروژ کردند و به هر کد۹۶سهم تخصیص یافت.

گفتنی است مشاور این عرضه کارگزاری نهایت نگر، متعهد خرید شرکت تأمین سرمایه کاردان و بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش بودند.

همچنین در روز عرضه اولیه به کد معاملاتی سرمایه‌گذاران اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی به تعداد نماد تخصیص داده شده، اوراق اختیار فروش تبعی نیز داده می‌شود.

از «فروژ» چه می‌دانید؟

پیش از این در جریان مراسم معارفه این مجموعه، رضا عابدی مدیرعامل شرکت صنایع فروآلیاژ ایران آخرین وضعیت «فروژ» را تشریح کرده و گفته بود: این مجموعه با هدف تولید فروسیلیسیوم در سال 1365 5 ثبت شد و در زمینی به مساحت 65 هکتار در بهمن‌ماه 1372 به بهره برداری رسید. در سال 1380 نیز پذیرش در سازمان بورس انجام و در سال 1381 سهام شرکت از بخش دولتی به بخش خصوصی منتقل شد.

دسترسی به معدن سیلیس با ذخیره غنی، نزدیک‌ترین فاصله به دو خط برق، دسترسی به خط آهن برای دسترسی به مواد اولیه و ارسال منابع به کارخانه‌های مصرف‌کننده از مهم‌ترین ویژگی‌های استراتژی کارخانه در استان لرستان است.

فروسیلیسیوم و میکروسیلیکا محصولات اصلی شرکت صنایع فروآلیاژ ایران هستند که در سال 83 طرح توسعه مطرح و کوره‌های شماره 2 و 3 به ظرفیت کارخانه افزوده شد.

در سال 1384 طرح توسعه این شرکت با هدف رشد و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی راه‌اندازی شد و در سال 87 به بهره‌برداری رسید که به ظرفیت اسمی کارخانه افزوده شد.

سهامدار اصلی این مجموعه با دارا بودن حدود 68 درصد سهم شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات است و باقی سهام نیز در اختیار افراد حقیقی قرار دارد.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: