استاندار اصفهان در آیین عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور؛

جهش ۲۰ برابری تولید انرژی های پاک در استان اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولتی

جهش ۲۰ برابری تولید انرژی های پاک در استان اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولتی
کدخبر : 574152

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی گام بلندی را برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی پاک در کشور برداشته است.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آئین آغاز عملیات احداث ۱۰۰۰مگاوات انرژی خورشیدی در استان اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته گریبان گیر مردم استان بوده بحث آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا یکی از دغدغه هایی است که استان را با تعطیلی‌های مکرر مواجه کرده است. هر چند یکی از راهکارها برای حفظ سلامت مردم محدودیت در تردد و آموزش است ولی همه مأموریت‌های ما سلبی نیست.

استاندار اصفهان بیان کرد: بهبود کیفیت سوخت مصرفی، بهبود کیفیت خودروها، بهبود فیلتراسیون صنایع، توسعه فضای سبز و … از مأموریت‌های ایجابی است که در دولت سیزدهم به عنوان دولتی که دغدغه سلامت مردم را دارد با جدیت دنبال می‌شود.

مرتضوی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی نیز گواهی بر سخنان ما است. طی برنامه ریزی های انجام شده، تفاهم نامه‌ای سال گذشته با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور برای ایجاد ۴ هزارمگاوات منعقد شد که امروز شاهد اجرای عملیات اجرایی هزار مگاوات از آن در استان اصفهان هستیم تا این استان گام بلندی را برای تولید انرژی پاک در کشور بردارد.

وی به روند اجرای این پروژه پرداخت و عنوان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر و تسهیل امور نیروگاه‌های خورشیدی در استان تا مرحله انتخاب پیمانکار پیش رفتیم تا امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

استاندار اصفهان گفت: با ظرفیت هایی که در استان داریم می‌توانیم، بخش عمده‌ای از انرژی کشور را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنیم تا هوای پاک را به مردم هدیه دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید منتظری به عنوان یک نیروگاه آلاینده به دلیل استفاده از سوخت مایع شناخته می‌شود که امیدواریم با ظرفیت تولید انرژی پاک در استان این نیروگاه وارد مراحل نوسازی و دانش بنیان شود.

وی افزود: امروز به طور همزمان شاهد کلنگ زنی مجموعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهپایه، مجموعه ۲۰۰ مگاواتی در شهرستان شاهین شهر و سایر شهرستان‌ها از جمله ورزنه، شهرضا، نجف آباد، نطنز، کاشان، تیران و کرون و دهاقان هستیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: استان اصفهان در پیک مصرف حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق دارد و با وارد مدار شدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

مرتضوی اضافه کرد: در حال حاضر فقط ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مگاوات انرژی پاک در این استان جهش ۲۰ برابری این در این حوزه را شاهد خواهیم بود که این مهم با  سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی اتفاق افتاده است.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: