منتظر سند ملی توسعه معدن و صنایع معدنی باشید

۳ رکن مهم صنعت فولاد در برنامه هفتم توسعه

۳ رکن مهم صنعت فولاد در برنامه هفتم توسعه
کدخبر : 574413

مشاور وزیر اقتصاد گفت: یکی از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه تدوین سند ملی توسعه معدن و صنایع معدنی خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به اولویت‌های صنعت فولاد در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه که هم‌اکنون در دولت در حال تدوین است، باید اقدامات لازم برای تجمیع پیشنهادات صنایع لحاظ شود.

وی گفت: از این فرصت باید به خوبی استفاده شود، چرا که در این برنامه دیگر قرار نیست به تمامی مسائل کشور پرداخته شود و فقط اولویت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

مشاور وزیر اقتصاد بیان کرد: معدن و صنایع معدنی از اولویت‌های کشور هستند که باید در این برنامه بخش‌های مهمی برای توسعه این صنعت در نظر گرفته شود.

به گفته فولادگر، ۳ موضوع مهم در صنعت باید در این برنامه احکام لازم را دریافت کنند.

مشاور وزیر اقتصاد در ادامه به این موضوعات پرداخت و گفت: جزو الزامات زنجیره فولاد، تدوین سند ملی توسعه معدن و صنایع معدنی است که فولاد نیز یکی از رکن‌های مهم آن به شمار می‌رود. رفع مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها و تامین انرژی از اولویت‌های این برنامه خواهد بود.

وی در پایان به ساماندهی مجوزها، توازن در زنجیره، مدیریت هوشمند کالای واسطه‌ای، مدیریت هوشمند انرژی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، متناسب‌سازی حقوق دولتی و استفاده آن برای توسعه معادن اشاره کرد و گفت: باید بررسی‌های لازم انجام و در آن‌ها دقت بیشتری شود تا شرایط تولید برای صنایع به‌ویژه صنعت فولاد کشور هموار شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: