فولاد هرمزگان/

فولاد هرمزگان از پیشگامان استفاده از علم و فناوری در صنایع فولادی

فولاد هرمزگان از پیشگامان استفاده از علم و فناوری در صنایع فولادی
کدخبر : 574482

فولاد هرمزگان به عنوان یکی از پیشگامان عرصه علم و فناوری، در تلاش است تا با تعامل هرچه بیشتری با شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز خود توسعه در تمامی بخش‌های را محقق به افزایش تولید و تنوع در سبد محصولات خود دست پیدا کند. این موضوع را می‌توان در کارنامه این مجموعه به خوبی مشاهده کرد.

فولاد هرمزگان با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کند تا در جایگاه بهترین زیرمجموعه هلدینگ فولاد مبارکه قرار بگیرد. البته تا به این لحظه در این زمینه موفق عمل کرده است و توانسته رکورد‌های متفاوتی را در بخش تولید از خود به جای بگذارد که در نهایت منجر به افزایش فروش در داخل و صادرات آن شده است.

افزایش درآمد‌ها باعث شده تا فولاد هرمزگان توسعه دانش فنی و تکنولوژی و همچنین همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دهد.

با چنین هدف گذاری‌ای فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگام فولاد، وارد مرحله جدیدی شد که دستاورد‌های مهمی برایش به همراه داشت.

تمرکز بر توسعه دانش فنی و استفاده از پتانسیل موجود در عرصه علم و فناوری باعث شد تا رکوردزنی‌های هرمزگان پی در پی و ادامه دارد شود. درواقع این موضوع تاثیر مستقیم بر افزایش بهره وری این مجموعه داشته و توانسته برنامه ریزی‌های جدیدی را به همراه داشته باشد.

درواقع این اقدامات از مهمترین موضوعاتی است که به افزایش توان رقابتی فولاد هرمزگان در بازار داخلی و صادراتی کمک می‌کند و از سویی دیگر باعث می‌شود تا سبد محصولات این مجموعه متنوع‌تر شود.

حتی حرکت در این مسیر باعث شد تا دیجیتال شدن فرآیند‌ها نیز در دستور کار «هرمز» قرار بگیرد. بدون شک با اجرایی شدن این موضوع می‌توان شاهد کاهش قیمت تمام شده تولید بود که به افزایش سوددهی ختم می‌شود.

تغییر در روند صنعت فولاد در جهان و حرکت در مسیر فولاد سبز باعث شده تا فولاد هرمزگان نیز اعمال تغییرات در مجموعه خود را ضروری دانسته و در این زمینه وارد سرمایه گذاری شود. شاید به همین دلیل است حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی در دستور کار این مجموعه قرار گرفت و فولاد هرمزگان با حمایت‌های معنوی و مادی امروز توانسته بخشی از نیاز‌های خود را بومی کند.

استفاده از این پتانسیل باعث شد تا فولاد هرمزگان در اوج بحران انرژی رکورد‌هایی را در تولید ثبت کند. شاید امروز این مجموعه توانسته شعار همکاری دانشگاه و صنعت را محقق کرده و نتایج آن را به نمایش بگذارد.

از سویی دیگر استفاده از ظرفیت دانش موجود در کشور و اجرای برنامه‌هایی در راستای بومی سازی باعث شد تا در یکی دو سال گذشته، صرفه جویی ۷۵.۵ میلیون دلاری در مجموعه هرمزگان رخ دهد.

این در حالی است که تنها در سال ۱۴۰۰ فولاد هرمزگان توانست ۳۸.۹ میلیون دلار از ساخت داخل و بومی سازی صرفه جویی ارزی حاصل کند و با تداوم این رویکرد در سال ۱۴۰۱ و تا پایان آذرماه، ۳۶.۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب فولاد هرمزگان شده است.

همچنین با مقایسه صرفه‌جویی ارزی ۹ ماه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل که ۲۹.۲ میلیون دلار بود، ۲۶ درصد رشد در صرفه جویی ارزی حاصل شده است.

این میزان صرفه جویی ارزی که حاکی از توجه فولاد هرمزگان به استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه دانش و فناوری بود، می‌تواند تامین سرمایه برای اجرای طرح‌های توسعه را سرعت ببخشد.

 

تیتر ۲۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: