در بازدید مدیرعامل بانک گردشگری از سایپا مطرح شد:

نیاز به حمایت سیستم بانکی در زنجیره تامین قطعات و تامین منابع ارزی در واردات خودروهای وارداتی

نیاز به حمایت سیستم بانکی در زنجیره تامین قطعات و تامین منابع ارزی در واردات خودروهای وارداتی
کدخبر : 574492

مدیرعامل بانک گردشگری به همراه اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در روز سه شنبه 11 بهمن ماه ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در نشستی با مدیرعامل گروه سایپا در خصوص تعامل بیشتر دو مجموعه به گفتگو پرداخت.

در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: امسال با افزایش تولید، تغییر در ترکیب محصولات و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ توانستیم به درآمد مناسبی دست یابیم و فروش سایپا تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

او افزود: در شرکت های معتبر دنیا حدود ۹۰ درصد هزینه فروش محصول با حمایت سیستم های بانکی صورت می گیرد ولی در گروه سایپا با توجه به محدودیت های شورای پول و اعتبار مبلغ محدودی دریافت شده و بقیه از محل گردش درآمد شرکت سایپا تامین شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در سال آینده دو موضوع مهم در دستور کار است، افزایش تیراژ تولید و فروش گروه سایپا به بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در خودروهای داخلی خواهد رسید که این نیاز به عزم جدی در حمایت سیستم های بانکی دارد تا بتوان زنجیره تامین قطعات را از طریق خدمات متنوع بانکی تامین کرد.

او با بیان اینکه سایپا امسال اولین و بزرگترین وارد کننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد گفت: واردات خودرو در سایپا در حال اجرا است. سفارشات انجام شده و اولین محموله هزار دستگاهی در حال رسیدن به کشور است. باید به سرعت ثبت سفارش بعدی را انجام دهیم تا بتوان خودروهای وارداتی را بر اساس قانون و به طور مناسب در اختیار مردم قرار داد و این موضوع مستلزم حمایت سیستم بانکی در زمینه تامین منابع ارزی بعد از تخصیص بانک مرکزی است.

در این مراسم محمدرضا فهمی مدیرعامل بانک گردشگری گفت: سایپا مجموعه بزرگ و ارزشمند در تولید خودرو دارد و بخش عمده خودرو کشور در این گروه تولید می شود.

او افزود: امروز بازدیدی از محصولات جدید این گروه خودروساز داشتیم که بسیار متنوع است و از ابتدای سال آینده این محصولات عرضه خواهند شد و با ورود این خودروها به بازار ارزش افزوده ای در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل بانک گردشگری تاکید کرد: دراین نشست مقرر شد فی مابین سایپا و بانک گردشگری تفاهم نامه ای منعقد شود تا بتوان با هم افزایی باعث ایجاد ارزش افزوده در سایپا و شرکت های زیر مجموعه شد.

او با اشاره به وظیفه ذاتی بانک ها در پشتیبانی از تولید، صنعت و ایجاد اشتغال گفت: بانک گردشگری در حوزه خدمات بانکی و تامین منابع ارزی و ریالی با ارائه خدمات متنوع می تواند کمک ویژه ای در جهت توسعه و بسط فعالیت های شرکت سایپا داشته باشد و مطمئنا در این حوزه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

فهمی افزود: با توجه به اینکه بخشی از قطعات خودرو از خارج کشور تامین می شود و بحث گشایش اعتبارات ارزی از طریق بانک ها در بخش صنعت وجود دارد، بانک گردشگری به دلیل اینکه بخشی از منابع ارزی دولت از حوزه این بانک انجام می شود و از طرف بانک مرکزی به عنوان یکی از مراکز ارائه ارز تعیین شده می تواند نقش مهمی ایفا کند و نیاز سایپا در این موضوع را تامین کند.

او تاکید کرد: در حوزه ریالی از طریق ال سی، حواله ارزی، خرید دین و ضمانت نامه های اوراق گام می توانیم کمک ویژه ای داشته باشیم و این هم افزایی ایجاد شود.

 

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: