درنخستین روز از دهه مبارک فجر و با هدف معرفی توانمندی های جامعه محلی؛

موزه بازار دِمِستان افتتاح شد

موزه بازار دِمِستان افتتاح شد
کدخبر : 574514

موزه بازار دِمِستان باهدف نوآوری در فضای کارآفرینی و معرفی توانمندی‌های جامعه محلی جزیره با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران معاونت فرهنگی سازمان افتتاح شد.

ایوب زارعی در این مراسم با اشاره به لزوم کارآفرینی گفت: نوآوری در نحوه ارایه داشته‌های بومی و محلی در قالب موزه بازار و حرکت به‌سوی تخصصی کردن بازارهای سنتی برای معرفی داشته‌های جامعه محلی، یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران از اقصی نقاط کشور از انتخاب جزیره زیبای قشم به‌عنوان مقصد سفرهای زمستانی، با همکاری مدیریت‌های مرتبط، بازارهای تخصصی در حوزه صنایع‌دستی، خوراک و داشته‌های فرهنگی طراحی‌شده و در حال اجراست.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: همراهی جامعه محلی و به‌ویژه بانوان هنرمند جزیره در حوزه صنایع‌دستی یکی از انگیزه‌های مهم ما برای توسعه این بازارهای تخصصی است.

گفتنی است، موزه بازار دِمِستان در قالب ۳۰ غرفه، هم‌زمان با نخستین روز از دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار قلعه پرتغالی‌های شهر قشم افتتاح‌شده و دست‌ساخته‌های بومی جزیره‌نشینان را به علاقه‌مندان معرفی و ارایه می‌دهد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: