غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو سالن ۳۱ غرفه ۱۸

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران آغاز شد

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران آغاز شد
کدخبر : 574791

منطقه آزاد ماکو در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته تهران با هدف معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری و توانمندی های صنایع دستی بومی حضور یافت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه میزبان بازدید کنندگان بوده و علاقه مندان می توانند از غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو در سالن۳۱ غرفه ۱۸ بازدید کنند.

بهنام امیریان افزود: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشور در حوزه صنعت گردشگری و هتل‌داری است و هدف از حضور سازمان منطقه آزاد ماکو در این نمایشگاه، معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی منطقه آزاد ماکو در کنار معرفی پلتفرم گردشگری مجازی است که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به عنوان یک راهکارجامع در زمینه مدیریت هوشمند سفر طراحی شده است و نیز جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و کمک به ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری و تبادل جدیدترین اطلاعات و دستاوردها در حوزه گردشگری است.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران همزمان با نمایشگاه گردشگری آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

افتتاح این نمایشگاه را عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی تعدادی از سفرای خارجی کشورهای مقیم در ایران برید و به این ترتیب، در شرایطی که سفر و گردشگری تخت تاثیر افزایش هزینه‌ها، نوسانات ارزی و تحولات اخیر کشور، با رکود مواجه شده است، بازار سفر رونقی پیدا کند.

ضرغامی سپس به همراه سفر ای خارجی و با استقبال نوازنده‌ها و گروه‌های موسیقی، از غرفه‌های گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد.

۱۶ سالن به نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده که بازدید از آن‌ها در چهار روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ امکان‌پذیر است.

بنابر اعلام معاونت گردشگری در نمایشگاه امسال، نمایندگانی از روسیه، عراق، پاکستان، ترکیه، قطر، تاجیکستان، اندونزی، هندوستان، مالزی، گینه، ویتنان، ژاپن و ونزوئلا حضور دارند که هدف بیشتر آن‌ها جذب گردشگران ایرانی در آستانه تعطیلات نوروز است.

در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌هایی تخصصی، دوره‌های آموزشی و میزگردهای برگزار می‌شود.

همچنین ۱۵۰ متر از فضای نمایشگاه به دانشجویان گردشگری و صنایع دستی اختصاص داده شده است.

نمایشگاه امسال مانند دوره‌های گذشته نیز بخشی را ویژه به گردشگری سلامت اختصاص داده است.

سالن‌های ۶، ۷، ۸، ۹ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران به محصولات و فعالیت‌های صنایع دستی اختصاص داده شده است. مریم جلالی، معاون صنایع دستی همچنین گفته که از محل تبصره ۱۸ وام خرید صنایع دستی با سود ۸ تا ۱۲ درصد داده می‌شود که جزییات چگونگی و شرایط پرداخت آن را هنوز تشریح نکرده است.

کاروان خودروهای تاریخی در کنار ون‌های مسافرتی نیز هر روز در محوطه نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بخشی از فضای نمایشگاه مثل هر سال به چادرهای عشایری اختصاص داده شده که شیوه زندگی و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

اردبیل که امسال به عنوان پایتخت گردشکری کشورهای عضو اکو معرفی شده نیز فعالیت خود را همزمان با افتتاح این نمایشگاه و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در غرفه این استان، آغاز کرد.

نمایشگاه گردشگری هر سال در بهمن‌ماه برگزار می‌شود تا فرصتی برای بررسی مقاصد سفر و برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: