کیش/

ارائه گزارش تکالیف زمستانی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش

ارائه گزارش تکالیف زمستانی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش
کدخبر : 575129

در راستای انجام تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، اقدامات اجرایی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تشریح شد.

عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، گف : به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت ورود و خروج هواپیماها و شناورها به جزیره کیش، تعداد ۸ پروژه در راستای این مهم پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از پایان عملیات اجرایی بهسازی،تعریض و آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: طول باند جنوبی فرودگاه از ۳۶۰۰ متر به ۴۴۰۰ متر و عرض آن از ۶۵ متر به ۸۵ متر افزایش یافته است که امکان پذیرش هواپیماهای غول پیکر از جمله ایرباسA۳۸۰را در فرودگاه بین المللی کیش فراهم می کند.

"محمدی" تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در باند جنوبی و تجهیز آن، فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، دومین فرودگاه کشور با استاندارد بالاترین کلاس جهانی ۴fخواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با بیان این که در حال حاضر سامانه کمک ناوبریILS/DMEبا روشنایی کت ۲ (CAT۲) با هزینه ۹۰۰ هزار یورو در باند فرودگاه بین المللی کیش در حال نصب استو در خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد؛ ادامه داد: سیستم روشنایی قبلی فرودگاه کیش (CAT ۱) بود که با بکارگیری سیستم روشنایی جدید، تعداد چراغ ها بیشتر و خط مرکزی باند نیز روشن شده که به نوبه آن باعث دید بهتر خلبان می شود.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از مهمترین و متداول ترین دستگاه هایی ناوبری، جهت نشستن هواپیما در فرودگاه های پرترافیک و فرودگاه های با شرایط جوی نامناسب، "سیستم نشستن به وسیله دستگاه"ILS Instrument Landing Systemمی باشد که نقش مهمی در ایمنی پرواز ها در شرایط بد آب و هوایی و به نوبه آن افزایش دید خلبان دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از افتتاح سیستم اطفا حریق بندر تجاری کیش خبر داد و افزود: بر اساس ماده ۲۲ طبق آیین نامه ایمنی بنادر، در محل هایی که عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شود باید وسایل اعلام و اطفاء حریق کافی و متناسب با نوع کالا موجود و در دسترس باشد؛ از این رو برای تحقق این مهم، خط انتقالی سیستم اطفاء حریق به طول ۴ و نیم کیلومتر اجرا و تمامی اسکله های بندر تجاری کیش از جمله اسکله سوخت رسانی به سیستم اطفا حریق خودکار مجهز شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان به زیرساخت های بندر چارک به عنوان بندر پشتیبان کیش، از احداث ساختمان اداری بندر به متراژ ۶۰۰ متر مربع، احداث دیوار پیرامونی بندر چارک به طول هزار و ۶۵۰ متر، لایروبی و احداث دایک استحصال به متراژ ۱۲۰ هزار مترمکعب، احداث موج‌شکن بخش شرقی بندر چارک به طول ۳۶۵ متر مربع خبر داد و افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه و پیمانکار آن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ تخصصی دریایی موسسه مکین است.

عزت الله محمدی تاکید کرد: هدف از ایجاد بازوی شرقی در بندر چارک، انتقال شناورهای صیادی بومی از حوضچه به این بازو و در راستای­ ایجاد بسترسازی لازم برای سهولت و ایمنی ورود و خروج شناورهای مسافری و رفاه گردشگران است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش افزود: ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی، ساختمان اداری، معابر دیوار پیرامونی، احداث ساختمان گمرک و نصب دوربین ها و سیستم اطفا حریق از جمله اقداماتی است که عملیات عمرانی آن شروع شده و برخی از این موارد که در ارتباط مستقیم با رفاهیات گردشگران است؛ تا قبل از عید نوروز به بهره برداری می رسد.

محمدی در رابطه با نهایی شدن زیرساخت فیبر نوری بندر چارک، افزایش گیت های بندر از سه گیت به شش گیت و همچنین افزایش سرعت پذیرش خودرو از طریق استقرار نرم افزار پلاک خوان خودرو، گفت: تفکیک اسکله خودروهای سواری و کامیون جهت ایمن سازی و کاهش زمان انجام فرایند تخلیه و بارگیری از دیگر اقداماتی است که در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران و صاحبان کسب و کار انجام شده است.

وی در خصوص پیگیری اخذ مجوز مرز دریایی برای بندر چارک با همکاری وزارت کشور، سازمان دریانوردی و استانداری هرمزگان که آن را منوط به تکمیل ساختمان گمرک و رعایت دستورالعمل های ایمنی دانست، افزود: با استقرار گمرک در بخش خروج، یکی از شاخص‌های اصلی بنادر در این بندر شکل گرفته و در صادرات، واردات و ارتقاء سطح کیفی، کمی و جایگاه بندر چارک و اشتغالزایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی بندر چارک را به عنوان بندر پشتیبان این منطقه از نظر ورود مسافر و تامین مایحتاج عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: تامین سوخت شناورها و ایجاد کمپ برای اسکان گردشگران و رانندگان در شرایط بد جوی، از جمله بسته های سرمایه گذاری است که در بندر چارک تعریف شده است و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

محمدی از راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین خودرو در بندر کیش تا پایان بهمن ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: گردشگران که با خودرو می خواهند به کیش سفر کنند می توانند قبل از مراجعه به بندر وارد سامانه شوند و زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش افزود: به منظور رفاه حال گردشگران و جلوگیری از ایجاد صف های طولانی، گیت های خروجی خودرو از جزیره کیش به بندر چارک و بندر آفتاب از ۴ گیت به ۸ گیت افزایش خواهد یافت و در حال تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری این گیت ها هستیم.

وی تاکیدکرد: با افزایش گیت ها، راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین خودرو و نیز افزایش شناورها از ۱۱ فروند به ۲۵ فروند و با ظرفیت حمل ۴۰ خودرو، کمترین زمان انجام فرایند اداری جهت خروج از بندر کیش را شاهد خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش همچنین از به کارگیری یک فروند شناور با ظرفیت ۳۰۰ مسافر در مسیر رفت و برگشت کیش چارک خبر داد و خاطر نشان کرد: برقراری سفر دریایی در هنگام صبح،یکی از مطالبات مردمی بود که این درخواست با راه اندازی شناور مورد نظر که توانایی حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارد محقق شد و مسافران می توانند مسیر کیش به چارک را با توجه به سرعت شناور در مدت یک ساعت سپری کنند.

وی با اشاره به تعمیر اساسی اسکله تفریحی و میرمهنا در سال آینده گفت: این دو اسکله، از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شوند و از استقبال خوب گردشگران برخوردارند از این رو تا قبل از عید نوروز تعمیرات جزیی در بحث روشنایی، مبلمان و زنگ زدایی انجام می شود و از آنجایی که تعمیرات اساسی زمانبر است؛ اجرای فراخوان و مزایده در راستای بهسازی اساسی این دو اسکله با المان های جدید در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش ضمن اشاره به رایزنی با شرکت های هواپیمایی جهت افزایش پرواز ها در مسیر کیش در ایام نوروز، از همکاری و مساعدت مدیران عامل شرکت های هواپیمایی در این خصوص قدردانی کرد و گفت: دهم اسفند ۱۴۰۱جلسه ای با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی ۱۰ برگزار خواهیم کرد و برنامه ریزی های لازم جهت افزایش پرواز در ایام نوروز با کمک توان حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: