کیش/

تاکید بر ایجاد دانش بنیان سبز و صادرات محور بر مبنای اقتصاد نو ظهور در کیش

تاکید بر ایجاد دانش بنیان سبز و صادرات محور بر مبنای اقتصاد نو ظهور در کیش
کدخبر : 575199

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر ماموریت جزیره کیش در ایجاد دانش بنیان سبز و صادرات محور بر مبنای اقتصاد نوظهور تاکید کرد.

روح اله دهقانی فیروزآبادی صبح دوشنبه ۲۴ بهمن در نشست صمیمانه با نخبگان و نوآوران که با حضور سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد با اشاره به موقعیت این منطقه، گفت: جزیره کیش ۴۰ سال پیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور معرفی شد و با موقعیت جغرافیایی مناسب، طرح قوانین بالادستی فاخر و محوریت تجاری و  اقتصادی به سرعت رشد کرد.

وی در ادامه افزود: کیش در دوران خود بیشترین نرخ توسعه و نوآوری را به همراه داشته اما در حال حاضر نرخ رشد نوآوری و اقتصادی در دیگر کشور ها بیشتر شده و مناطق آزاد بسیاری از مزیت ها و مشوق های خود را از دست داده، بنابراین دولت سیزدهم برای خروج مناطق آزاد از محدودیت ها تلاش می کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ایجاد زیرساخت های شهری کامل و مولد بودن را دو عامل مهم در توسعه عنوان کرد و گفت:  توجه به این دو مهم موجب می شود تا کیش، به شهری با جاذبه های منحصر به فرد و توسعه یافته در حوزه گردشگری مبدل شود.

روح اله دهقانی فیروزآبادی با بیان این موضوع که دستگاه ها و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر نقش مهمی در کمک به توسعه کیش را ایفا می کنند عنوان کرد: انیمیشن سازی، بایوتکنولوژی، داروهای زیست فناورانه، کسب و کارهای اینترنتی همچنین هوش مصنوعی از جمله فعالیت هایی است که می توان از طریق آنها به سودهایی با رقم بالا دست یافت.

فیروزآبادی یکی از ماموریت ها و مسئولیت های جزیره کیش را ایجاد دانش بنیان سبز و صادرات محور بر مبنای اقتصاد نوظهور عنوان کرد و اظهار داشت: این منطقه به عنوان نخستین نسل از مناطق آزاد کشور با توجه به برخورداری از زیرساخت ها و ظرفیت های موجود می تواند رویکرد گذشته خود در حوزه تجارت و گردشگری را تقویت کند.

وی با اشاره به تعددپارک های علم و فناوری در کشور گفت: تنها یک درصد از تولید ناخالص کشور به این پارک ها تعلق داشته و در حالی که در کشوری مانند کره جنوبی با وجود ۱۶ پارک علم و فناوری حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص را به خود اختصاص داده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار داشت: جزیره کیش با دارا بودن زیرساخت ها و ظرفیت های مورد نیاز کشور می تواند به عنوان هاب واردات و صادرات در زمینه استارتاپ ملی کسب و کار نوآوری و فناوری های جدید خود را معرفی کند.

وی تاکید کرد: ایجاد ای سی تی، هوش مصنوعی، ایجاد هاب اینترنت سفید، ایجاد شوراها و جمع های نخبگانی در کیش، توجه به حوزه های سلامت با استفاده از حضور دانشجویان پزشکی و دعوت از شرکت های فعال پزشکی می تواند مهمترین رویکردهای کیش در این حوزه باشد.

شایان ذکر است در این نشست روسای دانشگاه های پردیس بین المللی کیش، دانشجویان و دانش آموزان نخبه، نمایندگان استارتاپ ها نظرات خود را ارائه دادند.  

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: