دعوت دکتر علی عسکری از شرکت‌های دانش بنیان و ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در هفت پارک پتروشیمیایی

استراتژی شماره یک ما برای آینده هلدینگ خلیج فارس، تکمیل زنجیره ارزش است

استراتژی شماره یک ما برای آینده هلدینگ خلیج فارس، تکمیل زنجیره ارزش است
کدخبر : 575224

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برگزار رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی را نمادی از پیشرفت در صنعت پتروشیمی عنوان کرد و از شرکت‌های دانش بنیان و ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در هفت پارک پتروشیمیایی دعوت کرد.

دکتر علی عسکری در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش، با تجلیل از حضور پرشکوه ملت ایران در جشن پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد که این حضور مردم، درسی بود برای بدخواهانی که برای کشور نقشه‌های شوم داشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران بود، اظهار داشت:  از زمان سقوط صفویه، رژیم عقب مانده‌ای به نام قاجار بر این کشور حاکم شد که حاصلش کشوری  قحطی زده شد و بعد از آن رژیمی بر سرکار آمد که  که انتخاب آن علی‌رغم استخراج روزانه چند میلیون بشکه نفت، فقر مردم و عیاشی عده‌ای محدود بود.

*نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، نمادی از پیشرفت است*

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک کشور مخروبه و عقب مانده را تحویل گرفت که تنها در چند نقطه بزک شده بود و امروز برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که نمادی از پیشرفت است، خود گواهی است بر موفقیت‌های به دست آمده در رشد کشور که ادامه دار خواهد بود.

علی عسکری با اشاره به برخی تلاش‌ها‌ برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، گفت: این افزایش‌، موجب تحمیل تورم به کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی خلیج فارس امروز پرچمدار پیشرفت پتروشیمی  در کشور است، تاکید کرد: ما با همکاری و تعامل با همه هلدینگ‌های قوی که در کشور وجود دارد به دنبال توسعه و پیشرفت روزافزون صنعت ارزش‌ آفرین پتروشیمی هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حمایت این هلدینگ از ساخت داخل را گامی مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها عنوان کرد.

*به دنبال اقتصاد دانش بنیان هستیم*

وی همچنین هلدینگ خلیج فارس را پرچمدار اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت: ما افتخار می‌کنیم علاوه بر تقویت‌ شرکت‌های دانش بنیان، به دنبال اقتصاد دانش بنیان هستیم.

علی عسکری برگزاری رویداد پتروفن را ابتکاری عملی برای طرح مسائل و نیازهای شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس با شرکت‌های دانش بنیان و در راستای اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و افزود: پتروفن پیش درآمدی خوب و کارآمد برای نمایشگاه حمایت از ساخت داخل بود.

*معادل ۱۳ همت تفاهم‌نامه در این رویداد امضا می‌شود*

علی عسکری با تشکر از بنیان‌گذاران و برگزار کنندگان سه دوره قبل نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: در سال اول این رویداد ۷۳۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شد که سال گذشته به ۷ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم امسال در بخش تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدی ۹ هزار میلیارد تومان و پروژه‌ها چهار هزار میلیارد تومان و در مجموع ۱۳ همت می‌رسد و امیدواریم این رقم سال آینده از این هم بیشتر شود.

*باید با افتخار بنویسم «ساخت ایران»*

وی با اشاره به ایرانی شدن ۹۰ درصد کاتالیست های صنعت پتروشیمی و همچنین داخلی سازی شدن ۷۵ درصد از پلنت‌های پتروشیمی کشور به طور متوسط، تاکید کرد: امروز باید با افتخار این تولیدات ایرانی در صنعت پتروشیمی را به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی بنویسم ساخت ایران و آنقدر باید خوب و با کیفیت کار کنیم تا ساخت ایران را برند کنیم.

*۲۳میلیون‌ تن محصول تا پایان سال تولید خواهیم کرد*

 مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تولید ۲۲ میلیون تن محصول در سال ۱۴۰۰ در این هلدینگ، اظهار داشت: تولید ما در سال ۱۴۰۱با افزایش بهره‌وری رشدی ۴ درصدی داشته، در ده ماهه امسال به ۲۱ میلیون تن رسیدیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به ۲۳ میلیون تن محصول برسد.

وی با بیان اینکه پنج طرح مهم هلدینگ خلیج فارس، آماده افتتاح تا پایان سال هستند، اظهار داشت: با افتتاح طرح‌های پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، پتروشیمی گچساران و پتروشیمی هنگام و همچنین پروژه عظیم خاموش کردن فلرها که توسط بیدبلند خلیج فارس در حال اجراست، ظرفیت تولید ما افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و نقطه عطفی در توانمندی تولیدی ما خواهد شد.

*احوال هلدینگ خلیج فارس خوب است*

علی عسکری افزایش سود شرکت مادر از ۳۹ همت به ۵۶ همت،  سود تلفیقی از ۶۷ همت به ۹۵ همت، رسیدن ارزش بازار گروه به هزار هزار میلیارد تومان، افزایش سهم هلدینگ خلیج فارس از بازار سرمایه از ۱۱ درصد به ۱۳.۳۹ درصد عنوان کرد و گفت: همه اینها نشان‌دهنده این است که احوال هلدینگ خلیج فارس خوب است.

وی با بیان اینکه امروز ۲۸ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در هلدینگ در حال انجام است، ادامه داد: این پروژه‌ها زمینه بسیار خوبی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان است کمااینکه این عزیزان در این پروژه‌ها امروز هم حضوری پررنگ دارند.

*استراتژی شماره یک ما، تکمیل زنجیره ارزش است*

علی عسکری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجتناب از خام فروشی، تاکید کرد:استراتژی اصلی و شماره یک ما برای آینده هلدینگ خلیج فارس، تکمیل زنجیره ارزش است.

*پارک پارسیان، نجات بخش صنعت متانول*

وی با اشاره به برنامه این گروه بزرگ پتروشیمی برای احداث ۱۳ پارک پتروشیمیایی گفت: زیرساخت‌ها برای آغاز عملیات اجرایی هفت پارک در حال مهیا شدن است و به زودی کار ساخت آنها آغاز می‌شود.

 مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در این پارک‌ها از جمله پارک پارسیان که موجب نجات صنعت متانول خواهد شد دعوت می‌کنم.

علی عسکری خاطر نشان کرد: برنامه پنج ساله گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بسیار امید بخش است و انشالله تا پنج سال دیگر به ۳۰ میلیارد دلار فروش خواهیم رسید.

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: