قائم مقام بیمه مرکزی در نشست ویژه زلزله خوی:

آیین نامه مواجهه با بحران و بلایای طبیعی باید تدوین گردد

آیین نامه مواجهه با بحران و بلایای طبیعی باید تدوین گردد
کدخبر : 575243

با توجه به حادثه خیزی مناطق مختلف کشور و ضرورت جبران خسارات زیاندیدگان ناشی از حوادث طبیعی، ضرورت تدوین آیین نامه مواجهه با بحران کاملا احساس می شود.

دکتر مجید مشعلچی که در جمع تنی چند از مدیران عامل شرکت های بیمه و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تناسب بین میزان خسارات احتمالی و پوشش بیمه ای از جمله مسائلی است که باید در طراحی و عرضه بیمه نامه های مرتبط با رشته حوادث مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام بیمه مرکزی، انجام وظیفه انسانی صنعت بیمه را مقدم بر ایفای تعهدات بیمه گری عنوان کرد و اظهار داشت: سرعت در فرایند ارزیابی و پرداخت خسارت از جمله عوامل اعتمادسازی است که می تواند در همگانی تر شدن محصولات و خدمات بیمه ای موثر باشد.

دکتر مشعلچی با تاکید بر ضرورت راه اندازی یک "سوآپ بیمه ای" ویژه حوادث طبیعی و فاجعه آمیز خاطرنشان کرد: بهره گیری از تجارب بین المللی حوادث طبیعی اخیر از وظایفی است که پژوهشکده بیمه و بخش های پژوهشی شرکت های بیمه گر باید با جدیت هر چه تمام تر پیگیری کنند.

شایان ذکر است در این نشست، دکتر سید محمد کریمی_ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_ و مدیران عامل شرکت های بیمه آسیا، رازی، پارسیان و برخی دیگر از بیمه گران به طرح دیدگاه های خود پرداخته و بر تلاش بیشتر برای ایفای ماموریت های قانونی و مسئولیت های اجتماعی خود تاکید کردند.

گفتنی است در نشست یادشده گزارش های موردی شرکت های بیمه در خصوص تعداد ارزیابی خسارت، صدور حواله و تحویل چک از سوی مدیران عامل و نمایندگان شرکت های بیمه، ارائه شد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: