محمدرضا پور ابراهیمی:

مدل های جدید تامین مالی ویژه منطقه آزاد کیش تدوین می شود

مدل های جدید تامین مالی ویژه منطقه آزاد کیش تدوین می شود
کدخبر : 575743

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رونق سرمایه گذاری در جزیره کیش، گفت: مدل های تامین مالی، ارزی و ریالی ویژه منطقه آزاد کیش تدوین می شود.

جلسه ای که با حضور سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و ابوذر سروش معاون نظارتی بانک مرکزی روز شنبه ۲۹ بهمن در سازمان برگزار شد؛ ارتقاء سطح بانک های جزیره، تامین مالی و سرمایه ای پروژه های گردشگری و تجاری و خدماتی، راه اندازی مرکز تبادلات ارزی صنایع بزرگ کشور در کیش، صدور اوراق مشارکت و ضمانت نامه های کلان بانکی برای پروژه های زیر ساختی سازمان، مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا پور ابراهیمی در این جلسه که طهمورث قاسمی دبیر مجمع سازندگان کیش و مسعود نیک افروز مدیر برنامه بودجه سازمان نیز حضور داشتند با اشاره به اهمیت توسعه و رونق سرمایه گذاری در کیش و جزیره ای که به عنوان یکی از فعال ترین و توسعه یافته ترین مناطق آزاد کشور نقش آفرینی می کند، اظهار داشت: ضروری است شیوه نامه مالی توسط سازمان منطقه آزاد کیش ویژه این منطقه با همکاری بانک مرکزی تدوین شود.

وی لازمه تدوین شیوه نامه را موافقت بانک مرکزی و صدور اوراق مشارکت و ضمانت نامه های سرمایه گذاری برشمرد و افزود: با این اقدام مهم فرایند سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در کیش تسهیل می شود.

سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش "استقلال بانک ها و افزایش سقف ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران" را از مهمترین مطالبات بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: هم اکنون سرمایه گذاران در بخش هتل ها نیاز به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام خود دارند.

ابوذر سروش معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: با تشکیل یک کارگروه مشترک و بر اساس ضوابط بانک مرکزی می توان نسبت به تدوین شیوه نامه اقدام کرد تا فرایند سرمایه گذاری در این منطقه تسهیل شود.

لازم به ذکر است ایجاد کمیته های تخصصی ارزیابی، بررسی، تدوین و نگارش خط مشی و ارائه راه کارهای تامین مالی پروژه ها و همچنین انعقاد قرار داد و تفاهم نامه با بانک های بزرگ کشور جهت صدور اوراق مشارکت و ارائه ضمانت نامه های سرمایه گذاری از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: