وزیر صمت خبر داد:

ابلاغ نهایی اجرای سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور

ابلاغ نهایی اجرای سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور
کدخبر : 575763

وزیر صمت از ابلاغ نهایی لزوم اتصال به سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور پس از ایجاد توافقات وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی خبر داد.

«سیدرضا فاطمی‌امین» در برنامه صف اول که از شبکه خبر پخش شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یک سامانه شفافیت فروشگاهی راه‌اندازی شده که در ابتدا برای تعدادی از فروشگاه‌ها به‌صورت آزمایشی اجرایی شده است. طبق این سامانه، پس از خرید یک کالا، بارکد آن کالا برداشت و باطل می‌شود و تمامی اقدام‌ها کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایطی از مردم و فروشندگان درخواست می‌شود که کالای قاچاق فروخته نشود و مصرف کننده هم باید به این قضیه دقت کند، اضافه کرد: این سامانه آخرین بخش از رصد جریان کالا و با هدف مبارزه با ارائه کالای قاچاق، تقلبی و همچنین گران‌فروشی راه‌اندازی شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه این سامانه از اوایل مهرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و در مرحله اولیه به تعدادی از فروشگاه‌ها متصل شده است، ادامه داد: روز یکشنبه با ابلاغ دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور، وارد فاز جدیدی از اجرا خواهد شد.

فاطمی‌امین همچنین با اشاره به اینکه اجرایی شدن آن نیاز به زمان ۴-۵ ماه دارد، گفت: مطمئنا تنظیم بازار بر اساس این سامانه صورت می‌گیرد و هر شب خواهیم دانست یک مغازه یا فروشگاه، چه تعداد کالا، چه مقدار و با چه قیمت و اصالتی فروخته است.

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: