رضا صالح احمدی خبر داد:

تولید گرید جدید برای تولید کارت ملی، در دستور کار پتروشیمی خوزستان

تولید گرید جدید برای تولید کارت ملی، در دستور کار پتروشیمی خوزستان
کدخبر : 575784

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد قطعات مورد نیاز این شرکت داخلی‌سازی شده‌اند، گفت: اگر به تأمین‌کنندگان و کالاهای ایران اعتماد کنیم، آن‌ها هم جواب اعتماد ما را خواهند داد.

رضا صالح‌احمدی در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایشی، به استقبال کم ‌نظیر از این همایش و نمایشگاه اشاره کرد و گفت:  این رویداد بزرگ در چهارمین دوره خود به بلوغ بسیار خوبی رسیده است و شرکت‌های پتروشیمی، دانش‌بنیان و بانک‌ها در کنار هم در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی افزود: این نمایشگاه اتصال بسیار مطلوبی بین نیاز که پتروشیمی‌ها هستند، بانک‌ها که تأمین‌کننده مالی طرح‌ها هستند و شرکت‌های داخلی فناور و دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان بر حمایت این شرکت از ساخت داخل به دلیل اینکه این شرکت خود تولیدکننده داخلی است، تأکید کرد و ادامه داد: این شرکت در حوزه توسعه محصولات براساس نیاز بازار داخلی‌سازی انجام داده است و از طرفی در زنجیره تأمین نیز با شرکت‌های توانمند داخلی تفاهم‌نامه‌های بیشماری در این سال‌ها امضا کرده است که بسیاری از آنها تبدیل به کار شده‌اند.

*صرفه‌جویی ۹۵۰ هزار یورویی با داخلی‌سازی یک کالا

صالح‌احمدی با اشاره به اینکه پتروشیمی خوزستان 2 رونمایی در حاشیه این نمایشگاه داشته است، گفت: تفاهم‌نامه ساخت سانتریفیوژ دیسک استک برای نخستین بار در کشور پارسال در همین نمایشگاه منعقد و امسال در این دوره از نمایشگاه رونمایی شد؛ فناوری این سانتریفیوژ در اختیار شرکت‌های آلمانی بود که به دلایل تحریم به ما نمی‌دادند. نمونه خارجی آن ارزشی برابر یک میلیون و 100 یورو دارد که با داخلی‌سازی انجام شده، هزینه آن به 150 هزار یورو کاهش یافت و حداقل 950 هزار یورو تنها در یک قلم با داخلی‌سازی صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ساخت لنز عینک طبی و عینک تمام ایرانی سال گذشته در جریان سفر مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پتروشیمی خوزستان ارائه شد و تلاش کردیم با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان آن را بومی کنیم، تصریح کرد: عینک ایرانی برای نخستین بار در کشور ساخته و در این نمایشگاه رونمایی شد. در حال توسعه برای بومی‌سازی دانش فنی برای شماره‌های مختلف لنز عینک هستیم که پس از آن برای تجاری‌سازی تولید لنز عینک در کشور اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های بسیار با شرکت‌های داخلی در حاشیه این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: اگر به تأمین‌کنندگان و کالاهای ایران اعتماد کنیم، آن‌ها هم جواب اعتماد ما را خواهند داد. باید کار کنیم تا روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

*تمرکز بر توسعه محصولات جدید

صالح‌احمدی با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد قطعات مورد نیاز پتروشیمی خوزستان در این سال‌ها داخلی‌سازی شده‌اند، بیان کرد: از آنجا که خوراک و مواد اولیه پتروشیمی خوزستان در صنعت بالادست تأمین می‌شود، تلاش می‌کنیم که با هلدینگ خلیج فارس، طرح توسعه برای تأمین خوراک‌های مورد نیاز با توجه به وجود منابع غنی هیدروکربوری، زده شود.

وی درباره تولید گریدهای جدید از سوی پتروشیمی خوزستان ادامه داد: گرید جدیدی برای تولید کارت ملی را در دستور کار داریم که البته تجهیزات مورد نیاز آن در کشور وجود ندارد. بخشی از دانش تولید مواد آن را پیش برده‌ایم اما این مواد در یک مرحله باید به ورق تبدیل شود که فرآیند آن هم‌اکنون در کشور وجود ندارد و پس از آن به کارت تبدیل می‌شود. در تلاش برای همکاری با شرکت‌های دیگر برای توسعه این محصول هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان در پایان گفت: این شرکت در حوزه توسعه محصول روی اپوکسی‌های سنگین برای ساخت قوطی‌های کنسرو و هاردنرهای اپوکسی نیز متمرکز شده است.

چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت‌پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از دوشنبه (24 بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، 26 بهمن‌ماه) در جزیره کیش برگزار شد.

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: