رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد:

با تاسیس پارک علم و فناوری به دنبال بالا بردن ظرفیت نوآوری در سطح ملی هستیم

با تاسیس پارک علم و فناوری به دنبال بالا بردن ظرفیت نوآوری در سطح ملی هستیم
کدخبر : 575833

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: با تاسیس پارک علم و فناوری به دنبال بالا بردن ظرفیت نوآوری در سطح ملی هستیم و امیدواریم مسیر نوآوری در دانشگاه را از پارک علم و فناوری تا رسیدن به دانش شهر پیش ببریم.

فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در آیین افتتاح پارک علم و فناوری این دانشگاه اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و روندهای علمی دنیا باید با علم به ثروت برسیم که یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین در این زمینه حرکت به سمت پژوهش های اثرگذار است.

وی گفت: عامل رشد اقتصادی در بلندمدت، سرمایه‌گذاری در پژوهش است که موجب افزایش ظرفیت خلاقیت می‌شود. همچنین آموزش‌ها و پژوهش‌ها باید با بازار و نیازهای جامعه و صنعت ارتباط پیدا کنند که در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با تأسیس پارک علم و فناوری با کمک صنایع به دنبال این موضوع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: ظرفیت ایجاد شده در پارک علم و فناوری دانشگاه‌آزاد اسلامی نجف‌آباد ۵۸ واحد و شرکت فناور است و برای این شرکت ها علاوه بر فضای کار اشتراکی، زیرساخت‌های خوبی فراهم شده که البته این حرکت به سمت تشکیل یک دانش‌شهر خواهد بود.

نعیمی خاطر نشان کرد: در چشم‌انداز موجود دانشگاه آزاد اسلامی، ۷ محور توسعه وجود دارد که دانش‌شهر به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های این مجموعه در نظر گرفته شده است. این پارک مبتنی بر اقتصاد خصوصی راه‌اندازی شده و شرکت‌های زیادی از جمله فولاد مبارکه، پالایشگاه نفت سپاهان و شرکت مشعل پویا پالایشگاه و... فعال هستند.

وی ادامه داد: با تاسیس پارک علم و فناوری به دنبال بالا بردن ظرفیت نوآوری در سطح ملی هستیم و امیدواریم مسیر نوآوری در دانشگاه را از پارک علم و فناوری تا رسیدن به دانش شهر پیش ببریم.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: