دعوت سازمان تأمین‌اجتماعی از کلیه بیمه‌شدگان و بازنشستگان برای ثبت‌نام یا تکمیل اطلاعات در سامانه خدمات غیرحضوری؛

ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری خواهد بود

ارائه خدمات درمانی از 15 اسفند منوط به اعلام کد رهگیری خواهد بود
کدخبر : 575899

سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام الزامی بودن ارائه کد رهگیری صادر شده به هنگام مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی از پانزدهم اسفند ماه 1401، از کلیه بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان دعوت می‌کند تا قبل از نیمه اسفند ماه با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز به‌روزرسانی شماره تلفن همراه در سامانه اقدام کنند.

ارائه کد رهگیری که توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود، از روز دوشنبه مورخ ۱۵‌/۱۲‌/۱۴۰۱ برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

براساس این گزارش، کد رهگیری ضمن اینکه توسط پزشک معالج‌ به بیمار اعلام می‌شود، همزمان در قالب پیامک به شماره تلفن همراه متعلق به بیمار نیز ارسال خواهد شد. در صورتی که کد رهگیری به هر دلیلی مفقود یا فراموش شد، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه   es.tamin.irاز طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان ← خدمات سلامت الکترونیک  ← نسخ الکترونیک من، کد رهگیری را رویت کند. اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن "تامین من" که تنها اپلیکیشن مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است نیز امکانپذیر است. همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) اقدام به نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.

این گزارش حاکی است از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه توأم کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) جهت دریافت خدمت الزامی خواهد بود و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود. با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد.

براساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان برای کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در اسرع وقت در این سامانه به نشانیes.tamin.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند. برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به‌نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است، ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی   es.tamin.irاست که تعداد کثیری از بیمه‌شدگان طی سنوات قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن دعوت از همه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی برای ثبت‌نام در این سامانه و بهره‌مندی از خدمات متنوع این سازمان، به تمامی بیمه‌شدگانی که پیش از این در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، توصیه کرده است با ورود به این سامانه، شماره تلفن همراه به‌نام خود در این سامانه و اطلاعات مربوط به افراد تحت تکفل خود را بررسی و درصورت نیاز به تغییر شماره، اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.

براساس این گزارش، برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه به نشانی es.tamin.ir می‌بایست از طریق انتخاب گزینه "ثبت‌نام" و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند. فیلم‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات غیرحضوری نیز در همین سامانه و همچنین در سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانیwww.tamin.ir  در دسترس قرار دارد.

همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات احتمالی مخاطبان محترم می‌باشد.

برای دریافت راهنمای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری و تغییر رمز اینجا کلیک کنید.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: