آمار هفته اول اسفند نشان داد:

پرداخت سود جاری ۸ و سود سنواتی ۳ ناشر از سوی سمات

پرداخت سود جاری ۸ و سود سنواتی ۳ ناشر از سوی سمات
کدخبر : 575952

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: پرداخت سود جاری سهام ۸ و سود سنواتی ۳ ناشر توسط سمات در هفته اول اسفند ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام صورت گرفت.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در هفته اول اسفند ماه ۸ ناشر سود جاری و ۳ ناشر سود سنواتی سهامداران خود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» واریز کردند.

 واریز سود سنواتی ۳ ناشر

 بر اساس اطلاعات منتشر شده 3 شرکت (داروسازی شهید قاضی «دقاضی»، سرمایه‌گذاری آوانوین «وآوا» و مجتمع جهان فولاد سیرجان «فجهان») مطالبات سنواتی سهامداران خود را با استفاده از سامانه سجام در هفته اول اسفند ماه امسال واریز کرده‌اند.

 پرداخت سود جاری ۸ شرکت

همچنین در این بازه زمانی و با استفاده از اطلاعات سامانه سجام، 8 شرکت (معدنی دماوند «کدما»، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو «خگستر»، کالسیمین «فاسمین»، داروسازی تهران دارو «تهران»، نئوپان 22 بهمن «چنوپا»، احیا صنایع خراسان «واحصا»، دارویی لقمان «دلقما» و داروسازی الحاوی «دحاوی») نیز سود جاری سرمایه گذاران خود را پرداخت کردند.

 سامانه سجام چیست ؟

 لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 مزایای سجامی شدن

 گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

روابط عمومی سمات

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: