مجید عشقی عنوان کرد؛

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص، با راه‌اندازی صندوق بخشی

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص، با راه‌اندازی صندوق بخشی
کدخبر : 576063

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف از معرفی صندوق‌ بخشی این است که بتوانیم متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود بازار پاسخ بدهیم.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی ایران با نماد پتروآگاه (سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی) در بورس تهران گفت: در راستای راهبردی که در بازار سرمایه برای توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی داشتیم، از سال گذشته پیگیر تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج نوع صندوق جدید تأسیس کردیم، گفت: صندوق بخشی آخرین نوع از پنج نوع مذکور است. هدف از معرفی این صندوق‌ها این است که بازار سرمایه بتواند متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود در بازار پاسخ دهد.

عشقی افزود: بسیاری از سرماه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را به دوش بکشند. از این رو امیدواریم با تاسیس صندوق بخشی، سرمایه‌گذاران از انتقاع لازم بهره‌ ببرند. البته پیش از این ما صندوق پالایش را داشتیم اما در اصل این صندوق تغییر ماهیت داده بود و از ابتدا کارکرد یک صندوق بخشی را نداشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی مختص سایر صنایع، گفت: امیدواریم سال آینده با کمک این ابزار مالی، صندوق‌های دیگری داشته باشیم. این ابزار به تامین مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک کند.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: