در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید:

سرمایه بیمه کوثر ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شد

سرمایه بیمه کوثر 2500 میلیارد تومانی شد
کدخبر : 576109

در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام بیمه کوثر که به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد، سرمایه شرکت از 1688 به 2500 میلیارد تومان افزایش یافت.

در مجمع فوق العاده افزایش سرمایه بیمه کوثر که به ریاست جناب آقای علی اصغر محرابیان رئیس هیئت مدیره شرکت برگزار شد، با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سرمایه شرکت از ۱۶۸۸ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسید و این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و سایر صورت می پذیرد.

مدیرعامل شرکت در ابتدا گزارشی از عملکرد و روند افزایش سرمایه ارائه داده و عنوان نمود شرکت برای هفتمین سال متوالی حائز سطح ۱ توانگری مالی شده و مجوز قبولی اتکایی بیمه مرکزی را کسب نموده است. حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۱ تا امروز حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان شده، سود محقق ۹ ماهه نیز ۸۵۱ میلیارد تومان است و بیمه کوثر در حوزه درآمد سرمایه گذاری در رتبه ۲ صنعت بیمه قرار دارد.

ابوالفضل آقادادی خاطرنشان کرد: افزایش سطح توانگری مالی، اصلاح ساختار مالی، بهبود ظرفیت نگهداری ریسک، حضور موثر در کنسرسیوم های نفت و انرژی و افزایش سودآوری از مزایای این افزایش سرمایه هستند.

مدیرعامل بیمه کوثر افزود: خبرهای خوبی برای سهامداران در پیش است، امسال تا به امروز نزدیک به ۱۹۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری محقق شده که قطعا با برقراری مبلغ غدیر به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان می رسد و امسال بهترین سال بیمه کوثر از نظر سودآوری خواهد بود.

ایشان در ادامه با اشاره به اضافه شدن سود آپادانا ایساتیس و بهتر شدن وضعیت سرمایه گذاری شرکت سال آینده را سال خوبی از منظر سودآوری دانست. همچنین در سال آتی سعی خواهد شد از نظر عملیاتی با بهبود پرتفوی بیمه گری و کنترل هزینه ها وضعیت بهتری در سودآوری داشته باشیم.

گفتنی است مجمع عمومی فوق العاده بیمه کوثر در روز ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ و از ساعت ۱۰ صبح با حضور ۸۸/۵ درصد از صاحبان سهام، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی و با امکان حضور مجازی سهامدران از طریق مراجعه به تارنمای شرکت برگزار گردید.

روابط‌ عمومی بیمه کوثر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: