معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر سیاستگذاری نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام کرد:

مردم از آخرین فرصت بخشودگی کامل جرایم بیمه‌ای استفاده کنند

مردم از آخرین فرصت بخشودگی کامل جرایم بیمه‌ای استفاده کنند
کدخبر : 576233

سازوکار بخشودگی جرایم بیمه‌ای مربوط به رشته شخص ثالث تغییر می‌کند و بیمه‌گذاران می‌توانند از آخرین فرصت ممکن در این خصوص استفاده کنند.

دکتر علی استادهاشمی در زمینه بخشودگی‌های اخیر بیمه‌ای که از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام شده ضمن اعلام این خبر، افزود: طرح بخشودگی صددرصدی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی تا نوزدهم اسفند به قوت خود باقی است و از این تاریخ به بعد چنین بخشودگی‌هایی ادامه نخواهد داشت.

معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که بخشودگی یادشده در راستای توسعه خدمات بیمه‌ای و ارتقای فرهنگ بیمه در نظر گرفته شده، تصریح کرد: ادامه بخشودگی‌های صددرصدی علاوه بر آسیب فرار بیمه‌ای ممکن است زمینه دلسردی را برای بیمه‌گذاران منظم و مسئولیت‌پذیر فراهم آورد.

بر اساس این گزارش، استادهاشمی با اشاره به تبعات مثبت این طرح در طول مدت اجرا از اراده صنعت بیمه برای پوشش ریسک‌های متنوع بیمه‌ای سخن گفت و افزود: اشاعه فرهنگ بیمه از اهداف جدی نهاد ناظر است و در کنار آن باید عملیات بیمه‌گری به صورت کامل و حرفه‌ای اجرایی شود.

وی خرید بیمه‌نامه یکساله را شرط بهره‌مندی از امکان بخشودگی صددرصدی جرایم یادشده، عنوان کرد و گفت: بیمه شخص ثالث تنها رشته اجباری صنعت بیمه است و قانونگذار به دلایل اجتماعی و اقتصادی بر آن تاکید ویژه‌ای دارد و ما به عنوان ناظر برای تامین زیرساخت‌های لازم برای حسن اجرای قانون خود را موظف می‌دانیم.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی تغییر روند بخشودگی‌های بیمه‌‌گری را ضروری اعلام کرد و افزود: پس از این بخشودگی صددرصدی از دستور کار صنعت بیمه خارج می‌شود و جرایمی برای شهروندانی که در تهیه بیمه‌نامه کوتاهی کنند در نظر گرفته خواهد شد.

 معاون نظارت بیمه مرکزی، این سیاست جدید نهاد ناظر را از جمله راهکارهای صیانت از حقوق بیمه‌گران و بیمه‌گذاران عنوان کرد و اظهار داشت: فرار بیمه‌ای می‌تواند خسارت‌های سنگین و گاه غیرقابل جبرانی را برای آحاد جامعه به دنبال داشته باشد و انتظار بخشودگی‌های صددرصدی جرایم بیمه‌ای از سوی شهروندان به ناامنی در این حوزه منتهی خواهد شد.

دکتر استادهاشمی با تشریح آخرین آمار بیمه‌شدگان شخص ثالث نسبت به آمار پایین بیمه راکبان موتورسیکلت، ابراز نگرانی کرد و از رسانه‌های گروهی خواست تا در این خصوص آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی کنند.

شایان ذکر است بخشودگی‌های بیمه‌ای به پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی  صورت می‌گیرد و برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود.

گفتنی است آخرین مهلت شهروندان فاقد بیمه‌نامه برای استفاده از بخشودگی صددرصدی جرایم تا پایان روز نوزده اسفندماه سال جاری است و با اعلام معاون نظارت بیمه مرکزی پس از این تکرار نخواهد شد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: