پتروشیمی بندرامام/

اعطای تقدیرنامه ۵ ستاره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی به شرکت پتروشیمی بندرامام

اعطای تقدیرنامه ۵ ستاره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی به شرکت پتروشیمی بندرامام
کدخبر : 576254

تقدیرنامه پنج ستاره نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی به شرکت پتروشیمی بندرامام اعطا شد.

در آئین نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران عالی شرکت‌های پتروشیمی برگزار شد، تقدیرنامه پنج ستاره این جشنواره به مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام اعطا شد.

در این مراسم؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با اشاره به انتخاب شعار «دانش‌محوری، سرآمدی، توسعه پایدار» برای این دوره از جایزه تعالی سازمانی گفت: برگزاری این جوایز و استفاده از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌ها ایجاد می‌کنند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کنند.

بساق زاده ادامه داد: صنعت بزرگ و ارزش آفرین پتروشیمی ایران (در صنایع زیرمجموعه صنعت نفت) از نظر سطح تکنولوژی، پیچیدگی فرایندها، خلق ارزش افزوده و اشتغال آفرینی، جایگاه ویژه‌ای دارد و توسعه پایدار آن، نیازمند توجه همه مدیران این صنعت به استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی مانند مدل جایزه تعالی دارد تا از طریق ارزیابی‌های کاملاً علمی، به نقاط قوت و همچنین فرصت‌های قابل بهبود سازمان خود پی ببرند.

*** دکتر انصاری نیک: جایزه تعالی برآیند اندیشه و تجربه انسان در عرصه سازمان برای حرکت موفق به سمت آینده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام که در نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی حضور یافته بود، در تعریف جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: «تعالی سازمانی تمرکزش بر نوآوری و حرکت به آینده است. به نظر من تعالی سازمان برآیند اندیشه و تجربه آگاهان و پژوهشگران حوزه سازمان است. این الگویی است که آزمون خودش را پس داده و تعریف من از تعالی سازمانی این است: برآیند اندیشه و تجربه انسان در عرصه سازمان برای حرکت موفق به سمت آینده.»

دکتر انصاری نیک همچنین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی را یک ابزار برای توسعه‌ی شرکت‌ها دانست و افزود: «این جوایز، ضمن فرآهم آوردن بستر بهینه کاوی از سازمان های برتر، شرکت‌ها را به مطالعه و بررسی فرآیندها، محیط داخلی و اکوسیستم خود سوق می دهند. از طریق این جایزه می توان شرکت‌ها و سازمان‌ها را در مسیر رشد و توسعه قرار داد و فضای رقابتی و پویا را بین شرکت‌ها ایجاد کرد و هر چقدر که فرهنگ پویایی را در سازمان ایجاد کنیم سازمان ها به پویایی و چابکی بیشتری دست پیدا خواهند کرد. »

وی همچنین ایده توسعه‌ی پتروشیمی بندرامام را حاصل تعالی سازمانی خواند و تصریح کرد: «ما با یادگیری از مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM، طرح بندرامام نوین را پایه‌ریزی کردیم و در حال حاضر در تلاش هستیم تا تمام جوانب آن را طراحی کنیم که بخش زیادی از آن انجام شده و تماماً طرح بندرامام نوین مبتنی بر عناصر و بند‌های مدل تعالی سازمانی است.»

نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی بر پایه مدل تعالی سازمانی بنیاد علمی مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) اجرایی شده است که شرکت پتروشیمی بندرامام علاوه بر کسب تقدیرنامه نامه پنج ستاره، رتبه چهارم در میان تمامی شرکت‌کنندگان این دوره را کسب کرد.

همچنین  این شرکت طی ۸ دوره گذشته موفق به کسب پنج تندیس بلورین و دو تقدیرنامه پنج ستاره شده است.

صنعت

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: