رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از فولاد مبارکه مطرح کرد:

به برکت عملکرد صنایعی همچون فولاد مبارکه تیر دشمنان به سنگ می‌خورد

به برکت عملکرد صنایعی همچون فولاد مبارکه تیر دشمنان به سنگ می‌خورد
کدخبر : 576271

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن حضور در فولاد مبارکه، از خطوط تولید این شرکت بازدید کردند و در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و معاونان این شرکت، راهکارهای تقویت صنعت و توسعه شهری را موردبررسی قرار دادند.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی اصفهان که به همراه جمعی از اعضای کمیسیون‌ها و کارشناسان این شورا از فولاد مبارکه بازدید می‌کرد گفت: پیش از هر چیز، پیشرفت‌های عظیمی را که در فولاد مبارکه به دست آمده است به مردم ایران تبریک می‌گویم؛ شرکتی که بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده و به دستاوردهای بزرگی دست یافته است و کارکنان این شرکت توانسته‌اند با پیشرفت‌های بزرگی که به دست آورده‌اند، این کارخانه را در حد استانداردهای جهانی ارتقا بخشند و ارزش‌افزوده زیادی برای عموم مردم ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: با وجود این کارخانه، بسیاری از صنایع که ورق خود را از فولاد مبارکه تأمین می‌کنند از واردات بی‌نیاز شده‌اند.

نورصالحی در تشریح اهداف این بازدید گفت: امروز توفیق حاصل شد که به همراه سایر همکاران از این دستاورد ارزشمند انقلاب بازدید کنیم و از نزدیک عملکرد کارکنان این شرکت را مشاهده نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به همه کارکنان و مدیران این شرکت تبریک می‌گویم که این توفیق را دارند تا از طریق تولید و عرضه محصولات این شرکت به بازار به صنعت و جامعه اسلامی ایران خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مناسبت‌های کاری که بین فولاد مبارکه و مسئولین استان اصفهان و به‌طور مشخص، شورای اسلامی شهر اصفهان موجود است، لازم بود در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کنیم تا از این طریق بتوانیم به خیل عظیم آن دسته از کارکنان فولاد مبارکه که ساکن شهر اصفهان هستند، خدمات ارزنده‌تری ارائه کنیم.

نور صالحی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز، این راهکارها با حضور مدیرعامل، معاونان و برخی مدیران این شرکت موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت؛ همکاری‌هایی که می‌تواند با مشارکت مدیریت شهری اصفهان به شکل فزاینده و هدفمندتری ادامه یابد. به نظر می‌رسد می‌توان کارهایی انجام داد تا بازتاب آن‌ها ارزش‌افزوده بیشتری در شهر اصفهان و شرکت فولاد مبارکه داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا مقرر شد کارگروهی با حضور مسئولین شورای شهر اصفهان و مدیران ذی‌ربط شرکت فولاد مبارکه تشکیل گردد تا مباحث موردنظر و آنچه می‌تواند در راستای مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه انجام پذیرد، پیگیری و وارد فاز اجرا شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با تحکیم تعاملات فولاد مبارکه و استان، شورای اسلامی شهر اصفهان می‌تواند در زمینه تأمین مسکن کارکنان شرکت فولاد مبارکه در شهر اصفهان فرایند اجرایی شدن این رویکرد را تسهیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دستاوردهای فولاد مبارکه برای کشور بسیار امیدوارکننده است که مردم باید از آن‌ها باخبر شوند.

او با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر علیه ایران به‌شدت متحد و تجهیز شده‌اند، گفت: خوشبختانه به یُمن وجود و عملکرد بسیاری از صنایع همچون فولاد مبارکه، تیرهای آن‌ها عمدتاً به سنگ می‌خورد.

مدیرعامل فولاد مبارکه:

مجموعه صنعت و مسئولین جامعه همه در یک مکتب فکری در حال تلاش هستند

مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه و با تأکید بر نقش صنعت فولاد در توسعه و رونق اقتصادی جامعه گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه حدود ۳۵ درصد تولید کشور را بر عهده دارد و به‌واسطه عملکرد این شرکت، ایران در رنکینگ جهانی در رده دهم جهان قرار دارد. به‌جرئت می‌توان گفت صنعت فولاد در کشور ما، بعد از صنعت نفت، دومین صنعت مهم است و معتقدیم چنانچه سیاست‌گذاری‌ها در حوزه صنعت فولاد کشور به‌درستی برنامه‌ریزی و اجرا گردد ، این صنعت می‌تواند جایگزین صنعت نفت گردد.

وی از تکمیل زیرساخت‌هایی نظیر توسعه حمل‌ونقل ریلی و تأمین منابع انرژی و منابع معدنی به‌عنوان ضرورت‌های تکمیل زنجیره فولاد کشور و رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن نام برد و ادامه داد: خوشبختانه فولاد مبارکه با تغییر نگاه در مدیریت و راهبردهای خود تلاش کرده در بسیاری از این موارد زیرساخت‌ها را تقویت کند.

طیب‌نیا ادامه داد: اگرچه پیش از این نیز برخی زیرساخت‌ها در مسیر توسعه کشور تقویت شده‌اند، متأسفانه نبود نگاه صحیح به توسعه متوازن در شرایط فعلی باعث شده نتوانیم از تمامی ظرفیت‌های موجود،حداقل در بخش صنعت فولاد، استفاده کنیم.

وی در همین زمینه تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان بهره‌وری ظرفیت‌های موجود ۷۵درصد بوده و امسال به ۶۵درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این عدد به ۵۰درصد نیز تقلیل یابد. این در حالی است که کارخانجاتِ در حال احداث به‌زودی وارد مدار خواهند شد و به دلیل نبود امکان بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و عدم تأمین منابع و الزامات موردنیاز آن‌ها، پیش‌بینی‌ می‌شود میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌ها در سطح کلان کشور همچنان کاهشی باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه خوشبختانه فولاد مبارکه هم‌اکنون با ۹۹ درصد ظرفیت خود در حال کار است، در خصوص دلایل این موفقیت گفت: این بدان دلیل است که از سال‌های قبل سرمایه‌گذاری‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در فولاد مبارکه انجام‌ شده و هم‌اکنون به بار نشسته است. در حال حاضر فولاد مبارکه به‌عنوان تنها کارخانه کشور که زنجیره تولید در آن کامل است، می‌تواند با این میزان ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین اگر مشاهده می‌کنیم که فولاد مبارکه همچنان سودده و پر خیروبرکت است به دلیل استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجادشده در کارخانه است.

طیب‌نیا از سرمایه‌گذاری و اقدامات فولاد مبارکه در توسعه ظرفیت حمل ریلی، جمع‌آوری تصفیه پساب‌های شهری و بازچرخانی آن‌ها در خطوط تولید شرکت به‌عنوان منبع آبی پایدار و البته با هدف استفاده بهینه از منابع آبی و کمک به بهبود فرایندهای زیست‌محیطی منطقه هم‌جوار شرکت و همچنین از حمایت‌های فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به شرکت‌های سازنده داخلی جهت بومی‌سازی تجهیزات و اجرای پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در احداث میدان‌های گازی جدید، احداث نیروگاه 900 مگاواتی داخلی در کنار نیروهای ۳۰۰ مگاواتی موجود و سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی به‌عنوان بخشی از دستاوردهای تغییر نگاه مدیریت شرکت نام برد که باعث شده تولید و سوددهی در فولاد مبارکه همچنان پایدار باشد.

بنابر اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه اقدامات فوق که فقط بخشی از برنامه‌های اجراشده در فولاد مبارکه هستند، از عواملی به شمار می‌آید که تفاوت اساسی فولاد مبارکه با سایر صنایع را رقم زده و شرایطی فراهم کرده که شرکت بتواند با تمام ظرفیت کار کند و همچنان برای سهام‌داران و ذی‌نفعان و به‌طورکلی برای جامعه و کشور سودده باشد.

 طیب‌نیا با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه توسعه متوازن را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: در حوزه محیط‌زیست نیز فولاد مبارکه بالغ‌بر یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود شرایطی فراهم کرده که میزان خروجی‌ها و درصد آلایندگی‌های شرکت کمتر از استاندارهای جهانی باشد و به‌صورت مستمر و برخط توسط آزمایشگاه معتمد قابل پایش است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اکنون کشور با شرایط سختی مواجه است و مجموعه صنعت و مسئولین جامعه همه در یک مکتب فکری در حال تلاش هستند؛ ازاین‌رو باید در تمامی زمینه‌ها رشد متوازن و تعالی را در دستور کار قرار دهیم.

 وی با بیان اینکه امروز ایران به معنای واقعی در قدرتمندترین شرایط خود به سر می‌برد، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که نگاه‌ها باید در مسیر توسعه پایدار تغییر کند؛ همچنان که نگاه‌ها در فولاد مبارکه تغییر کرد. اگر تا دیروز در فولاد مبارکه نگاه بر این بود که صرفاً شرکت‌های توانمند به خدمت گرفته شوند و اگر بنا داشتیم که پیش از این توسعه‌ها را در مسیر تولید کمی پیش ببریم، امروز فولاد مبارکه بر این باور است که باید از شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان حمایت شود تا آن‌ها نیز به رشد و بالندگی برسند؛ رویکردی که باعث شده بیش از 90 درصد تجهیزات مورد نیاز این صنعت را با استفاده از ظرفیت همین شرکت‌های داخلی بومی‌سازی کنیم و از واردات در شرایط تحریم بی‌نیاز باشیم. امروز در فولاد مبارکه دیگر تمرکز بر تولید کمّی نیست و با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و پذیرش ریسک به سمت تولید محصولات کیفی که ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور به ارمغان می‌آورند گام برداشته‌ایم. به‌عنوان مثال، پیش‌ازاین با استفاده از همین تجهیزات، محصولاتی تولید می‌شد که ۳۰۰ دلار ارزش داشتند، ولی امروز محصولاتی تولید می‌کنیم که بیشتر از ۶۰۰ تا 900 دلار در بازار داخلی و جهانی ارزش داشته باشند. هدف‌گذاری فولاد مبارکه دیگر صرفاً رکوردزنی در تولید نیست. فولاد مبارکه درآمد ۱۵ میلیارد دلاری و ایجاد دو هزار فرصت شغلی دانش‌بنیان را هدف‌گذاری کرده است.

مدیرعامل فولاد با تشریح نوع همکاری‌هایی که می‌تواند بین مسئولان شهرها باشد گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران و مسئولان شهری نیز باید نوع نگاه خود را با سرعت و کیفیت بیشتری تغییر دهند؛ به‌عنوان مثال، می‌توان از ظرفیت خودروهای برقی برای ناوگان حمل‌ونقل شهری استفاده کرد تا در پی آن از هوای سالم‌تری برخوردار باشیم یا با توسعه فضاهای ورزشی که با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مناسبت دارند، جوانان را دریابیم.

همکاری هرچه بیشتر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با شهرداری‌های اصفهان جهت استعدادیابی و توسعه ورزش همگانی شهر اصفهان، ایجاد مزرعه محیط‌زیستی، تمرکز و توسعه بیشتر بر انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر، بازچرخانی هرچه بیشتر پساب‌ها و مساعدت در توسعه و به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل شهری و استفاده از ظرفیت‌های حمل‌ونقل برقی و احداث خانه‌های سبز از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود که از سوی رئیس و اعضای شورای اسلامی مطرح شد و موردتوجه مدیرعامل فولاد مبارکه قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: