ذوب آهن اصفهان/

پیشرفت ۸۹ درصدی پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت ذوب آهن اصفهان

پیشرفت ۸۹ درصدی پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 576278

همزمان با اجرای پروژه احداث کوره های پاتیلی بخش فولادسازی، به منظور برق رسانی به کوره پاتیلی ۳ ، اصلاح سیستم برق رسانی به کوره پاتیلی ۱ و همچنین ارتباط استاندارد با پست برق زرین شهر، پروژه احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت کلید زنی MSDS۵ با طرح دو فیدر ورودی و یک کوپلاژ و چهار فیدر خروجی در حال انجام است.

عباس کشتکار مدیر این پروژه با اشاره به این که پیشرفت آن تا پایان بهمن ماه حدود ۸۹ درصد می باشد، افزود: شرکت توسعه پست های فشار قوی پارسیان به عنوان پیمانکار اصلی در پروژه پست ۶۳ کیلو ولت کوره های پاتیلی ۱و۳ مشغول کار است.

وی افزود: یکی از حساس ترین بخش های این پروژه عملیات تغییر مسیر خطوط فشارقوی قدیم به سمت پست جدید می باشد که پیش نیاز آن قطع برق بخشی از کارگاه های بهره بردار بود بنابراین این عملیات طی برنامه ای فشرده ۴۸ ساعته و با همکاری بخش های مختلف کارخانه با پیمانکار در روزهای دوم وسوم اسفندماه با موفقیت انجام شد.

کشتکار، افزایش پایداری شبکه ۶۳ کیلو ولت برق کارخانه، تامین برق پایدار برای مصرف کنندگان پست MSDS۵ شامل کوره پاتیلی شماره یک، کوره پاتیلی شماره ۳ و ترانسفورماتور شماره ۲ پست GPP۱ با توجه به احداث این پست را از مزایای این پروژه برشمرد و گفت: ایجاد پست کلید زنی بر روی خطوط هوایی ۶۳ کیلو ولت ۶۰۱ ، ۶۰۲ که قبل از احداث پست مذکور قطع و وصل خطوط فوق از طریق دیسپاچینگ منطقه ای اصفهان و در محل پست زرین شهرصورت می پذیرفت و تفکیک فیدرهای برق رسانی به کوره های پاتیلی شماره یک و سه از پست های اصلی کارخانه نظیر پست GPP۱ وپست ۲۳۰‌/۶۳ KV کارخانه از دیگر مزایای این پروژه می باشد.

لازم به ذکر است بخش عمده تجهیزات پست مذکور از شرکت های داخلی نظیر پارس سوبیچ، نیرو ترانس تامین و در بخش حفاظت نیز از رله های سری جدید SIPROTEC۵ زیمنس استفاده شده است.

گفتنی است؛ در این پروژه مدیریت های فولادسازی، تولید و توزیع برق، نورد، مهندسی کارخانه و شرکت پارسیان با مدیریت اجرایی پروژه ها همکاری فعالی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: