معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

سه‌شنبه‌های نوآوری فضایی برای هم‌افزایی فناوران و متولیان صنعت بیمه است

سه‌شنبه‌های نوآوری فضایی برای هم‌افزایی فناوران و متولیان صنعت بیمه است
کدخبر : 576318

یازدهمین هفته از پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه با معرفی سه سامانه‌ی "فرآیندکاوی بیمه سینا (بهفالِب)"، "بیمپَک" و "سَمکاب" پلنت برگزار شد.

دکتر علی بنیادی نائینی ضمن ابراز خرسندی از استقبال شرکت‌های بیمه و دانش‌بنیان برای حضور در این پویش، گفت: سه‌شنبه‌های نوآورانه، با هدف ایجاد هم‌افزایی میان فناوران و متولیان صنعت بیمه، کار خود را آغاز کرد و سعی دارد با معرفی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حاضر در صنعت بیمه، فضایی برای تعامل و معرفی محصولات و خدمات جدید بر پایه فناوری در صنعت ایجاد کند تا براساس آن بتوان خدمات را با سرعت از طریق روش‌های الکترونیکی و برخط به ذینفعان صنعت بیمه ارائه کرد.

وی افزود: شکل‌گیری این پویش را باید مرهون توجه ویژه رئیس کل بیمه مرکزی به فناوری و نوآوری دانست که توانستیم گامی در جهت تکمیل چرخه هم‌افزایی و نوآوری در صنعت بیمه برداریم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای برای نوآوری در محصولات و خدمات است که خوشبختانه مورد توجه فعالان اکوسیستم نوآوری، صندوق‌های نوآوری و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از داده‌های موجود در صنعت بیمه در زمینه بهینه سازی عملیات بیمه گری و جلوگیری از تقلبات، محاسبه ضریب خسارت و ارائه نرخ‌های واقعی مبتنی بر ریسک را ماحصل داده کاوی و اکچوئری دانست.

عضو هیئت عامل بیمه مرکزی همچنین استفاده از فرآیندکاوی را ذیل مقوله علمِ داده مورد واکاوی قرار داد و شناسایی فرآیندهای کاری متناسب با نقشه فرایندی بهینه را جزو اولویت‌های هر سازمان دانست.

وی ضمن تقدیر از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در نمایشگاه نوآوری‌های صنعت بیمه که چهارشنبه گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که افتتاح مرکز نوآوری مقدمه‌ای برای جهش تولید در صنعت بیمه باشد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: