کیش/

ارائه خدمات بندری و فرودگاهی کیش به صورت شبانه روزی در ایام نوروز

ارائه خدمات بندری و فرودگاهی کیش به صورت شبانه روزی در ایام نوروز
کدخبر : 576327

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 از ارائه خدمات 24 ساعته بندرگاه و فرودگاه کیش به مهمانان نوروزی خبر داد.

عزت اله محمدی رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، صبح چهارشنبه دهم اسفند با حضور در برنامه زنده تلویزیونی کیشانه صدا و سیمای مرکز کیش، در خصوص ارائه خدمات بندری و فروردگاهی به صورت شبانه روزی در ایام نوروز، گفت: ارائه این خدمات از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گفته محمدی در راستای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مسافران نوروزی؛ این مهم به شرکت های هواپیمایی اعلام شده تا بتوانند برای افزایش پروازها در مسیر کیش محدودیت ساعتی نداشته باشند و از تمام ظرفیت های شبانه روزی برای برقرار پرواز ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور قصد سفر به جزیره کیش را دارند می توانند نسبت به تهیه بلیت خود اقدام کنند.

عزت اله محمدی با بیان این که در حوزه فرودگاهی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی برخوردار هستیم، گفت: در نخستین جلسه ای که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم بر توزیع پروازهای داخلی و خارجی تاکید شد تا جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در اولویت قرار گیرد و در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: از شرکت های هواپیمایی درخواست کردیم تا قبل از ۲۰ اسفند برنامه های پروازی خود را به این مجموعه اعلام کنند.

وی تاکید کرد: از نظر ظرفیت فرودگاهی محدودیتی نداریم و فرودگاه کیش با برگزاری مانور دو سالانه طرح اضطراری نشان داد که از آمادگی عملیات فرودگاهی برخوردار است و برنامه ریزی به گونه ای انجام شده تا بتوانیم در ایام نوروزی بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهیم.  

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی در خصوص نرخ بلیت ایرلاین ها، بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت را بر اساس ضوابطی که از طریق وزارت راه و انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام می شود، ابلاغ می کند، ما نیز تابع ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی هستیم.

عزت اله محمدی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به گران فروشی بلیت در داخل فرودگاه کیش نیست و در این زمینه نظارت های فراگیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی، افزود: گردشگرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند با کمترین دغدغه می توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عزت اله محمدی با بیان این که تعداد ۲۰ فروند لندیگراف در حوضچه بندرهای، کیش، چارک و آفتاب جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر شدند، اظهار داشت: سامانه نوبت دهی خودرویی و مسافری به آدرس: http://ticket.kishports.com  که از چارک به کیش راه اندازی شده، گردشگران می توانند نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام کنند

محمدی، گفت: برای نخستین بار تلفن: ۴۴۸۸ به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش که متشکل از ۲۰ خط راه اندازی شده  از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۲ فعال می باشد و مسافران می توانند از اقصی نقاط کشور با این تلفن تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: این خدمات از ۲۴ اسفند به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تماس های عموم مردم از نقاط مختلف کشور خواهد بود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش گیت های ورودی و دوربین های پلاک خوان در بندر چارک خبر داد و گفت: ضمن ارتقاء سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری، شبکه اینترنتی در قالب فیبر نوری اجرا شده و مدت زمان پذیرش خودور به زیر ۴۰ ثانیه رسیده است.

به گفته محمدی هم زمان با افزایش گیت های ورودی و تامین تعداد اسکله های مورد نیاز؛ شرایط تسریع در برای بارگیری خودرو ها به شناورهای مستقر در بندر فراهم شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: