نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

حل چالش‌های زیربنایی اقتصاد کشور در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم

حل چالش‌های زیربنایی اقتصاد کشور در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم
کدخبر : 576411

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان از همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم به‌عنوان پیش‌آهنگی در کمک به حل چالش‌های زیربنایی در ابعاد اقتصادی یادکرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده با حضور در نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم بیان داشت: پایه ۵ مسئله زیربنایی در بعد اقتصاد کشور، تولید، تورم، اشتغال، تجارت خارجی با تکیه‌بر صادرات و نرخ ارز است که در این همایش موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه این مشکلات مبتنی بر تولید است که اساسا بدون سرمایه‌گذاری و البته سرمایه قابل‌حل نیست و این همایش پایه حل هر ۵ مسئله است.

به گفته عبادی زاده، بر اساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، سه نوع اقتصاد متکی بر دولت، بخش خصوصی و تعاونی وجود دارد که از نوع نخست تجربه خوبی برجای نمانده و نوع دوم نیز با تشویش و عدم اعتماد همراه است که با حل این اضطراب و جرات بخشی به بخش خصوصی، قسمت عمده‌ای از مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان از تعاونی‌ها به‌عنوان راه‌حلی برای جمع‌آوری و هدایت سرمایه‌های خرد مردمی یادکرد و گفت: متأسفانه اقتصاد تعاونی‌ها هنوز جایگاه خود را نیافته که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

این مقام عالی در پایان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی همایش مذکور تأکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی به حل مشکلات اقتصادی کمک کرده و تحولی را رقم می‌زند که انتفاع آن مشمول حال جزیره و استان خواهد شد.

گفتنی است، نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره زیبای قشم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، علی وحدت، رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، مهدی دسینه، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هرمزگان، خلیل قاسمی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان، عباس مؤیدی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، محمدحسین حسینی، فرماندار شهرستان قشم، به همراه جمعی از چهره‌های شاخص صنعت کشور، بانک‌های عامل، سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی،معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان با ۴ پنل تخصصی در حوزه‌های نفت و گاز، شیلات، گردشگری و ابزارهای تأمین مالی، امروز ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ در هتل ارم شهر قشم برگزار شد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: