در همایش ملی قرض‌الحسنه با حضور وزیر اقتصاد

اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی شد

اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی شد
کدخبر : 576561

وزیر امور اقتصاد و دارایی، مدیرعامل فرابورس ایران، مدیران بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مهر اقتصاد صبح روز جاری طی مراسمی در نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه از اولین پذیره‌نویسی اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی کردند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی طی مراسم روز ملی قرض‌الحسنه همزمان با رونمایی از اولین اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه با اشاره به شمولیت بانکی به عنوان یکی از ارکان عدالت در کشور گفت: هر بخشی از اقتصاد که کارآمدتر است، از قرض‌الحسنه بهره خواهد برد و با شفافیت بیشتر در این امر، اعتماد جامعه نیز بیشتر خواهد شد.

به گفته وی درحالی‌که بانک‌های کشور بیش از پنج درصد معوقه در پرداخت‌ها دارند، این نرخ در بانک‌های قرض‌الحسنه جمهوری اسلامی ایران نیم درصد است که نرخی کمتر از نرخ‌های رایج دنیاست.

جزییات پذیره‌نویسی «مهریران»

در ادامه این مراسم محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران ضمن رونمایی از نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به آغاز پذیره‌نویسی این اوراق از امروز برای اولین بار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در راستای تنوع‌بخشی به ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه، فرابورس ایران از امروز 14 اسفندماه، میزبان پذیره‌نویسی نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال است.

محمد علی شیرازی با بیان اینکه امروز با بهره‌گیری از ظرفیت این اوراق در نماد «مهریران» می‌توان در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه؛ طرح‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه را از طریق جذب سرمایه‌های خُرد خیرین، تأمین مالی کرد، درخصوص جزئیات این اوراق افزود: این اوراق توسط بانک مهر ایران منتشر می‌شود و مدت آن ۲۴ ماه است که پذیره‌نویسی آن از امروز آغاز و تا ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.

سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران نیز، با اشاره به رونق فرهنگ قرض‌الحسنه باوجود شرایط اقتصادی کشور گفت: ٢٥ درصد از مردم در بانک‌های قرض‌الحسنه سپرده دارند و این بانک‌ها جایگاه مناسبی در شبکه بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.

سید عباس حسینی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز در این مراسم اظهار کرد: بانک‌های قرض‌الحسنه ظرفیت‌های عظیمی دارند و بانک قرض‌الحسنه مهر به ‌طور خاص در دولت سیزدهم از ظرفیت‌ها بهره برد. در همین راستا این بانک ده هزار میلیارد تومان تا بهار سال آینده افزایش ظرفیت خواهد داشت.

شایان ذکر است تعداد یک میلیون اوراق قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قیمت اسمی یک میلیون ریال در نماد معاملاتی «مهرایران» از امروز یکشنبه 14 اسفند چهارشنبه تا یکشنبه 21 اسفندماه به مدت پنج روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود که پس از اتمام پذیره‌نویسی، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: