با حضور وزیر اقتصاد؛

اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی شد

اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی شد
کدخبر : 576621

اولین پذیره‌نویسی اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه در همایش ملی قرض‌الحسنه با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در همایش ملی قرض‌الحسنه از اولین اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه در نماد «مهریران» رونمایی کرد.

در این مراسم «محمدعلی شیرازی» مدیرعامل فرابورس ایران در جریان رونمایی از نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به آغاز پذیره‌نویسی این اوراق از امروز برای اولین بار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در راستای تنوع‌بخشی به ابزار‌های تامین مالی در بازار سرمایه، فرابورس ایران از ۱۴ اسفندماه، میزبان پذیره‌نویسی نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت این اوراق در نماد «مهریران» می‌توان در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه؛ طرح‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه را از طریق جذب سرمایه‌های خرد خیرین، تأمین مالی کرد، درخصوص جزئیات این اوراق افزود: این اوراق توسط بانک مهر ایران منتشر می‌شود و مدت آن ۲۴ ماه است که پذیره‌نویسی آن از امروز آغاز و تا ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.

بر این اساس تعداد یک میلیون اوراق قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قیمت اسمی یک میلیون ریال در نماد معاملاتی «مهرایران» از یکشنبه ۱۴ اسفند تا یکشنبه ۲۱ اسفندماه به مدت پنج روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود که پس از اتمام پذیره‌نویسی، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

 

روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: