معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

شستا لکوموتیو پیشران اقتصاد دانش بنیان کشور است

شستا لکوموتیو پیشران اقتصاد دانش بنیان کشور است
کدخبر : 576652

معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دوشنبه ۱۵ اسفند ماه در همایش هم افزایی و همکاری بین این معاونت و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا گفت : عمده ارزش شرکت های بزرگ دنیا در عصر حاضر شامل دارایی های نامشهود است که عوامل اصلی آن برند ، تکنولوژی و دانش فنی هستند .

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان بر مبنای تکنولوژی و توان فنی و علمی می باشد ، اظهار داشت : آنچه تفاوت بین شرکت ها را رقم می زند توان ودانش فنی و تکنولوژیک است که این امر حتی از زیرساخت نیز مهمتر است . در حال حاضر اقتصاد دانش بنیان در همه دنیا مطرح است و همه شرکت ها به این سمت حرکت کرده اند.

دهقانی با اشاره به اینکه کشور ما در این زمینه یعنی اقتصاد دانش بنیان مزیت های مهمی نسبت به دنیا دارد اظهار داشت : ایران به لحاظ زیرساخت ، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین سرمایه ، مزیت رقابتی چندانی در سطح جهانی ندارد اما مزیت رقابتی اصلی ما مربوط به نیروی انسانی است که محور اصلی اقتصاد دانش بنیان است . خوشبختانه تعداد دانش آموختگان دانشگاهی ما در سطح جهانی قابل توجه است و این نیروی انسانی پرتعداد، پر انگیزه ، بادانش و ارزان می تواند پشرفت کشور در همه زمینه ها را رقم بزند .  

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است ، گفت : بخش خصوص ریسک کمتری برای حضور در این اقتصاد انجام می دهد و بخش دولتی هم درگیر مسائل روزمره است لذا در این شرایط مجموعه های بزرگی مانند شستا نقش محوری دارند که هم توان بخش خصوصی را دارند و هم از مزیت های بخش دولتی برخوردار هستند . در واقع مجموعه هایی مانند شستا لکوموتیو پیشران حرکت اقتصاددانش بنیان است .

معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان  ریاست جمهوری اظهار داشت : هلدینگ شستا با تلاش در جهت ارتقاء بهره وری شرکت های این هلدینگ ، حمایت از شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در زنجیره پایین دستی می تواند نقش خود را در رشد اقتصاد دانش بنیان کشور افزایش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: