ذوب آهن اصفهان/

راه اندازی فاز۳ پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان

راه اندازی فاز۳ پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 576851

پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت نامی ۲۵۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت به روش کرایژنیک و با تکنولوژی Internal Compression همراه با تولید ازت وآرگون بدون استفاده از هیدروژن برای خالص سازی آرگون در مرحله راه اندازی است.

مجید عبدالنبی جوزدانی مدیر اجرایی پروژه های شرکت با اعلام این خبر گفت: در ادامه تکمیل پروژه پلنت اکسیژن، فاز۳ این پروژه شامل ۳ دستگاه کمپرسور، ۲ دستگاه کمپرسورهای اصلی MAC۱ و MAC۲  راه اندازی شد و کمپرسورBAC  نیز در حال عملیات پیش راه اندازی می باشد.

وی افزود: انرژی موتورهای کمپرسورها از محل پست MSDS۴ تامین می گردد و راکتورها و بانک خازنی به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی MV در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پروژه های شرکت گفت: شرکت صفافولاد سپاهان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی و نماینده شرکت صاحب تکنولوژی شرکت در ایران، مدیریت های مهندسی پروژه های پشتیبانی تولید و تاسیسات جانبی ، تولید و توزیع برق، انرژی بهینه سازی سوخت و حراست در اجرا و تکمیل این پروژه نقش به سزایی دارند.

افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن نیز گفت: ظرفیت هرکمپرسور ۷۳۰۰۰ نرمال مترمکعب درساعت است .

مجری پروژه پلنت اکسیژن افزود: کمپرسورهای MAC ازنوع سانتریفیوژی هستند و انرژی مورد نیاز آن ها از طریق الکتروموتورهایی با قدرت ۸ مگاوات تامین می شود که در ولتاژ ۱۰KV  و جریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دور ۱۴۹۶rpm کار می کنند.

وی در تشریح فرایند تولید پلنت اکسیژن گفت: درمرحله اول کمپرسور، فشارهوا را تا حدود ۱/۷ بار ابسولوت فشارگیری کرده و دمای هوا به حدود۱۰۰ درجه سانتی گراد نزدیک می شود. در مرحله دوم فشارهوا از۱/۷ به نزدیک ۳ بار ابسولوت افزایش می یابد و در مرحله سوم دمای هوا به حدود۳۰ درجه سانتی گراد بر می گردد و در نهایت هوای مکش شده با ۵/۷ بار ابسولوت و دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد  وارد فرایند تولید اکسیژن می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: