مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

اجرای ۷۸ پروژه گردشگری با مشارکت دهیاری های جزیره قشم

اجرای ۷۸ پروژه گردشگری با مشارکت دهیاری های جزیره قشم
کدخبر : 576921

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای ۷۸ پروژه با مشارکت دهیاری های جزیره به منظور ارتقای زیرساخت های گردشگری جزیره خبر داد.

ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: اعتقاد داریم توسعه گردشگری تنها با مشارکت جامعه محلی محقق خواهد شد و به همین منظور توان و ظرفیت دهیاری و شورای اسلامی روستاها را برای دستیابی به این هدف فعال ساختیم.

وی ادامه داد: ساماندهی و تجهیز موزه ها مردمی و محلی، تهیه پرونده های ثبتی آثار تاریخی به منظور ثبت ملی این آثار و مرمت و بازسازی آثار تاریخی همچون قلعه پرتغالی ها، پاسگاه تاریخی باسعیدو، قبرستان انگلیسی ها از جمله اقداماتی هستند که با حضور فعال جامعه محلی تاکنون به سرانجام رسیده است.

زارعی همچنین ساماندهی اسکله های گردشگری قشم را جزو دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: تامین روشنایی، ترمیم و آسفالت مسیر دسترسی، ساماندهی محوطه اسکله ها با اقداماتی همچون رنگ آمیزی جداول و آلاچیق ها، تعمیر سرویس های بهداشتی و قراردادن سطل های زباله از جمله اقداماتی است که برای بهسازی اسکله های گردشگری قشم انجام شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین نصب تابلوهای راهنما و دوربین های مدار بسته در محل آثار تاریخی همچون قلعه پرتغالی ها، غار خربس را از دیگر اقدامات دانست و افزود: باتوجه به اینکه قلعه پرتغالی ها یکی از مهمترین آثار تاریخی جزیره به حساب می آید ساماندهی محوطه پیرامونی قلعه با نیز با دقت بیشتری به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه، بازارچه و جشنواره های مردمی، اضافه کرد: رویدادهای مردمی متعددی همچون شهریما، یامال، موزه بازار دمستان و جشنواره اقوام با حضور پرتعداد جامعه محلی برگزار شده است.

زارعی ادامه داد: هم اکنون سومین نمایشگاه ایران عزیز ، جشنواره وحدت اقوام ایرانی با حضور کارآفرینان از سراسر کشور در جزیره قشم در حال برگزاری است و ۳۰ غرفه هم برای فعالین حوزه گردشگری قشم در نظر گرفته شده و مورد استقبال و توجه مردم نیز واقع شده است و از علاقه مندان دعوت می نمایم در این نمایشگاه شرکت نمایند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم وی در پایان تاکید کرد: پذیرایی مناسب از گردشگران نوروزی در گرو همراهی دستگاه های اجرایی و جامع محلی است و با توجه به اقدامات خوب انجام شده امیدواریم نوروزی به یادماندنی در پیش باشد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: