پتروشیمی جم/

کتاب پیکربندی و برنامه‌‌نویسی رله‌های SIPROTEC۴ زیمنس به زبان CFC منتشر شد

کتاب پیکربندی و برنامه‌‌نویسی رله‌های SIPROTEC4 زیمنس به زبان CFC منتشر شد
کدخبر : 577306

کتاب «پیکربندی و برنامه‌‌نویسی رله‌هایSIPROTEC4 زیمنس به زبان CFC» تالیف "محمّد قاسمی"، "حامد گرگین‌پور" و "سجاد نیکوکاری" با حمایت شرکت پتروشیمی جم منتشر شد.

کتاب پیکربندی و برنامه‌‌نویسی رله‌هایSIPROTEC۴  زیمنس به زبان CFC به کوشش "محمّد قاسمی"، رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی جم در ۴ فصل و ۱۱۰ صفحه تالیف و با حمایت شرکت پتروشیمی جم منتشر شد.

در فصل اول این کتاب ساختار رله‌های حفاظتی Siemens، قرار گرفتن آنها در تابلو برق و نحوه عملکرد سیستم حفاظتی مبتنی بر رله‌های دیجیتال بررسی می‌شود.

در فصل دوم اصول فعال‌سازی و قابلیت‌های برنامه‌‌نویسی و استفاده از CFC آمده است و در فصل‌ سوم بلوک‌های برنامه‌‌نویسی در این فضا را به صورت کامل و جامع بررسی می‌شود و در فصل آخر چند مثال از کاربردهای CFC در رله‌های حفاظتی بر مبنای داده‌ها و اطلاعات پیاده‌سازی شده سیستم‌های واقعی آورده شده است.

هدف از تالیف و نگارش این کتاب نبود یک مرجع مناسب علمی برای تدریس دانشگاهی و بهره‌برداری صنعتی در زمینه‌ی استفاده از قابلیت برنامه‌‌نویسی CFC در رله‌های حفاظتی Siemens است.

کتاب حاضر، مجموعه‌ای علمی-‌فنی در زمینه‌ی حفاظت شبکه‌ی قدرت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای استفاده‌ی دانشجویان عزیز و مهندسان برق این صنایع، صنایع وابسته و شرکت‌های مشاوره‌ای و پیمانکاری است.

این کتاب حاصل تجربه و تخصص متخصصان صنعت و دانشگاه بوده و به کاربردی بودن مطالب ارائه شده توجه جدی شده است. امید است کتاب حاضر سهمی هر چند ناچیز در ارتقای سطح علمی-‌فنی کشور عزیزمان ایران داشته باشد.

گفتنی است پیش از این کتاب‌های "کاربرد عملی تکنیک کروماتوگرافی گاز در صنایع پتروشیمی"، دو جلدی "راهنمای پلی‌اتیلن"، "بررسی تاثیر افزودنی‌ها بر تشکیل کُک"، کتاب تخصصی "اقتصاد پتروشیمی"، "انتخاب تکنولوژی در دنیای احاطه شده از کربن"، کتاب تخصصی "روش‌های نیترات‌زدایی از آب آشامیدنی و پساب صنعتی"، "طراحی راکتور شیمیایی" توسط متخصصان پتروشیمی جم منتشر شده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: