در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

راه‌اندازی آزمایشی تصفیه‌خانه بهداشتی در فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری

راه‌اندازی آزمایشی تصفیه‌خانه بهداشتی در  فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری
کدخبر : 577371

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولادسفیددشت گفت: تصفیه‌خانه بهداشتی در شرکت فولاد سفیددشت چهار محال وبختیاری به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

جمشید علی بابایی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی تصفیه‌خانه بهداشتی شرکت فولادسفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تصفیه‌خانه مذکور با هدف تصفیه مناسب بر اساس معیارهای سازمان محیط‌زیست کشور پس از جمع‌آوری و انتقال فاضلاب خام از واحدهای مختلف فولاد سفیددشت به محل تصفیه‌خانه اجرا شد.

وی اهداف راه‌اندازی تصفیه خانه بهداشتی شرکت فولادسفیددشت را افزایش استاندارد تصفیه فاضلاب بهداشتی برای جلوگیری از تاثیر مواد آلی و آلاینده‌های موجود در فاضلاب به محیط زیست برشمرد و افزود: هدف دیگر راه‌اندازی آزمایشی این تصفیه‌ خانه، امکان استفاده مجدد از پساب خروجی تصفیه خانه بهداشتی در چرخه صنعت و همچنین آبیاری فضای سبز است.

علی بابایی با تاکید بر اینکه در گذشته، تصفیه فاضلاب خام به صورت بی‌هوازی و به وسیله سپتیک تانک با مشکلات بهره برداری و کیفیت نامناسب انجام می گرفت، ادامه داد: تصفیه‌خانه مذکور با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق اجرای خطوط انتقال فاضلاب بهداشتی به طول حدود ۳ کیلومتر از مبادی تولید تا محل تصفیه‌خانه صورت گرفته و همچنین ساخت این تصفیه‌خانه به صورت پکیج فلزی و ساختمانهای جنبی مربوطه با قابلیت تصفیه فاضلاب در مرحله اول، متناسب با جمعیت موجود و تولید فاضلاب خام، به میزان ۱۵۰ مترمکعب در روز و قابلیت افزایش تولید تا ۳۰۰ مترمکعب در روز در زمان توسعه فولاد سفیددشت اجرا گردیده است.

وی در خصوص طراحی پکیج بهداشتی تصفیه فاضلاب، گفت: در این تصفیه‌خانه از استانداردهای روز دنیا و از روش IFAS استفاده شده و همچنین از بهترین تجهیزات جهت امکان تصفیه بیولوژیک و شیمیایی در پکیج مذکور بهره‌برداری گردیده است.

علی بابایی گفت: شرکت فولاد سفید دشت با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت فولاد سفید دشت با ظرفیت ۸۶۰ مترمکعب در ساعت یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت کشور است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه به منظور استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده شهری در مصارف صنعتی و تولید فولاد به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه علاوه بر کاهش فشار بر منابع آبهای سطحی و آبخوان‌های کشور و همچنین کاهش میزان برداشت آب از این منابع، راهکاری مناسب برای حفظ محیط‌زیست و استفاده مجدد از فاضلاب‌های شهری باشد.

وی افزود: این تصفیه‌خانه در ۴ مدول پیش‌تصفیه با ظرفیت هر کدام ۲۱۵ مترمکعب در ساعت و دو مدول تصفیه غشایی با ظرفیت هر کدام ۴۳۰ مترمکعب در ساعت در حال ساخت است.

با اشاره به اینکه فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه از نوع تصفیه فیزیکی و شیمیایی است، افزود: فرایند تصفیه شامل مراحل پیش‌تصفیه، فرآیند فیلتراسیون تحت فشار، فیلتراسیون غشایی به روش میکرونی، اولترافیلتر و در نهایت استفاده از سیستم اسمز معکوس در مرحله تصفیه تکمیلی است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، راه‌اندازی نهایی این تصفیه‌خانه تا پایان تابستان سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

همچنین طی سال ۱۴۰۱ طبق برنامه ریزی صورت گرفته واحد های اکسیژن ، پمپ خانه (WTP) ، هوای فشرده (CAS)، غبارگیر و جرثقیل سقفی TEEMING وارد فاز بهره برداری شد. که تمامی عوامل فوق منتج به بزرگترین دستاورد سال یعنی، اولین ذوب (First Melt) برای واحد تولیدی فولاد سفید دشت گردید.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: