شهردار منطقه ۱۴:

آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری کمترشناخته شده شهر تهران بیشتر شده است

آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری کمترشناخته شده شهر تهران بیشتر شده است
کدخبر : 577380

شهردار منطقه 14 تهران با تاکید بر این که ضروری‌ست مجموعه های گردشگری شهرتهران هرچه بیشتر معرفی شود، گفت: در مدت اخیر برای معرفی این جاذبه‌ها توسط ستادگردشگری فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. به نحوی که براساس بازخوردهای دریافتی بسیاری از جاهایی که در گذشته کمتر شناخته شده بودند، امروزه مردم بیشتر با این مکان و جاذبه‌ها آشنا شدند و این اتفاق حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران است.

محمدامین سالاری‌پور شهردار منطقه ۱۴ تهران از ستاد گردشگری شهرداری تهران، بازدید کرد.

سالاری‌پور پس از این بازدید در رابطه با فعالیت‌های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران، اظهارداشت: ستاد گردشگری در این ایام تلاش‌های خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر تهران داشته است و شرایطی را فراهم کرده است تا مردم سفر خوبی را داشته باشند و از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کنند.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با تاکید بر این که ضروری‌ست مجموعه‌های گردشگری شهرتهران هرچه بیشتر معرفی شود، گفت: در مدت اخیر برای معرفی مراکز گردشگری شهرداری  فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. به نحوی که براساس بازخوردهای دریافتی بسیاری از جاهایی که در گذشته کمتر شناخته شده بودند، امروزه مردم بیشتر با این مکان‌ها و جاذبه‌ها آشنا شدند و این اتفاق حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران است. اما با این وجود، همچنان نیاز است که این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم در همه ایام سال و در همه مکان‌های شهر، شاهد رونق گردشگری باشیم.

سالاری‌پور با بیان این که در حوزه گردشگری شهر تهران باید به سمت گردشگری موضوعی نیز پیش برویم، تاکید کرد: ما در شهر تهران موضوع ها و مراسم‌های خاصی را در یک محدوده شهری در گذشته داشته‌ایم که از قدیم توسط مردم انجام می‌گرفته است و امروزه نیز به صورت یک میراث، اجرا می‌شود. براین اساس ما می‌توانیم یک گردشگری موضوعی ایجاد کنیم و این مراسم‌ها و آیین ها را به شهروندان و مهمانان نورزوی اطلاع‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید به این بیندیشیم گه چگونه می‌شود مردم را جذب این مراسم‌ها و آیین‌ها کرد و به مرور این آیین‌ها را به یک مراسم دائمی یا یک جشنواره تبدیل کرد تا یک جاذبه موضوعی ماندگار شهری شود.

سالاری‌پور گفت: به طور مثال ما هم اکنون در منطقه ۱۴، آیین سمنوپزان را داریم که دارای قدمت بسیار زیادی است. در حال حاضر نیز درحال برنامه‌ریزی هستیم تا این مراسم به صورت یک جشنواره در منطقه، برگزار کنیم.

وی اظهارداشت: منطقه ۱۴ دارای مردم مهمان نواز و صلح طلب است. چرا که در کمتر جایی از شهر وجود دارد که دارای قبرستان برای اقلیت‌های مذهبی بوده و این قبرستان را حفظ کرده باشند. این خصلت ها و ویژگی‌های مردمی نیز می تواند توسط ستاد گردشگری به عموم شهروندان و میهمانان نوروزی، معرفی شود.

وی گفت: کارکردن روی نام محلات یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توان در حوزه گردشگری شهر تهران انجام داد. در این زمینه می‌توانیم به این بپردازیم که نام هر محله  چگونه شکل گرفته و با چه ویژگی‌ها و شرایطی این نامگذاری صورت گرفته است.

سالاری‌پور افزود: برای مثال محله دولاب به دلیل وجود چرخی که بر روی سر چاه قرار می‌گرفته، نامگذاری شده است. این محله دارای خاک حاصلخیزی بوده و برای باغات شهر تهران مناسب بوده است. براین اساس می‌توانیم این تاریخچه و هویت محلات را به شهروندان معرفی کنیم و محله را با فضاسازی‌‌ها و فعالیت‌هایی به سمت احیا آن شرایط گذشته ببریم و همچنین در مراسم‌ها و جشنواره‌ها از نمادهای آن محله، استفاده کنیم.

روابط عمومی ستاد گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: