سفر به جزیره ۲۴ ساعته است/

سفرهای دریایی قشم تعطیلی ندارد

سفرهای دریایی قشم تعطیلی ندارد
کدخبر : 577446

رییس کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گفت: ارائه خدمات حمل‌ونقل دریایی در قشم بدون تعطیلی و به‌صورت ۲۴ ساعته در جریان است.

علی اشتری روز یکشنبه(۶ فروردین ۱۴۰۲) بابیان این مطلب، گفت: شرایط خدمات در بندر پهل باهدف انتقال مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی قصد سفر به قشم دارند، به‌صورت ۲۴ است.

وی ادامه داد: انتقال مسافران جزیره قشم در شرایط نامساعد بودن هوا و مواج بودن دریا که منجر به بسته شدن مسیر اسکله حقانی بندرعباس به سمت بندر مسافری شهید ذاکری قشم می‌شود از مسیر بندر پهل به بندر لافت توسط لندینگ کرافت ها(شناورهای ویژه حمل خودروبر روی آب) انجام می‌شود و به همین دلیل سفر به قشم از مسیر دریا تعطیلی ندارد.

به گفته رییس کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، هم‌زمان با آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ خودرو، بیشترین سهم نقل‌وانتقال میهمانان جزیره قشم را بر عهده‌دارند.

وی ادامه داد: مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم هم با استفاده از ۳۷ فروند شناور مسافری مدرنو حدود ۴ هزار صندلی، در رتبه دوم جابه‌جایی مسافران جزیره قشم قرار دارد و مسیر هوایی و فرودگاه بین‌المللی سازمان منطقه آزاد هم در رتبه سوم این نقل و انتقالات می‌باشد.

اشتری با تأکید بر اینکه قشم در حوزه سفرهای دریایی با ۷۲ درصد سهم، رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است، یادآور شد: فعالیت پنج کشتی تفریحی با ظرفیت ۵۵۰ نفر از بندر بهمن شهر قشم با اجرایی موسیقی بومی و پذیرایی هم از دیگر خدمات بخش دریایی در این جزیره است.

وی گفت: ۸۰ فروند شناور استاندارد شامل آلاچیق، پانتون بوت و قایق‌های مجوزدار هم با ظرفیت ۸۸۰ صندلی جابجایی گردشگران در مبادی یازده‌گانه مجاز گردشگری دریایی قشم شامل بندر بهمن، بندرهای شهر لافت و روستاهای گورزین، سهیلی، طبل، گوران، شیب دراز، کندالو، دهخدا و جزایر هنگام و لارک را عهده‌دار هستند.

جزیره قشم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ایران با داشتن ظرفیت‌هایی همانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، دره تندیس‌ها، خلیج دلفین‌ها، جنگل‌های دریایی حرا، دره ستاره‌ها، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، بام قشم، ماسه‌های نقره‌ای و آهوان جبیر هنگام، چاه‌های تلا و بادگیرهای منحصربه‌فرد لافت، موزه ژئوپارک با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گونه جانوران تاکسیدرمی شده، سواحل زیبا با امکانات ورزش‌های دریایی و هوایی و مردمانی میهمانان دوست و خونگرم در جنوب کشور واقع شده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: