کیش/

جزیره کیش میزبان بیش از ۲۰۰ هزار مسافر ورودی در ایام نوروز

جزیره کیش میزبان بیش از 200 هزار مسافر ورودی در ایام نوروز
کدخبر : 577586

گردشگران ورودی از مسیر هوایی و دریایی به جزیره کیش از 25 اسفند 1401 تا پایان روز شنبه 12 فروردین امسال؛ 200هزار و 50 نفر در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به ثبت رسیده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش، از مجموع ورودی ۲۰۰هزار و ۵۰ مسافر به جزیره؛ تعداد ۱۱۹ هزار و ۷۰۷ نفر با تردد ۸۸۰ پرواز از مسیر هوایی و تعداد ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر با تردد ۹۸ شناور از مسیر دریایی به جزیره کیش سفر کردند.

بنابراین گزارش از مجموع ۱۹۰ هزار و۵۴۴ نفر مسافر خروجی؛ تعداد ۱۰۹ هزار و ۴۲۶ نفر با تردد ۸۹۰ پرواز به کیش سفر کردند و در مسیر دریایی نیز ۸۱ هزار و ۱۱۸ نفر با تردد ۹۰ شناور جزیره کیش را به مقصد بنادر چارک و آفتاب ترک کردند.

همچنین در این بازه زمانی با تعداد تردد ۵۱۷ شناور لندینگ کرافت به مقصد جزیره کیش تعداد ۱۹ هزار و ۶۴۲ دستگاه خودرو وارد این منطقه شده که با تردد ۱۳۱ شناور لندینگ کرافت تعداد ۱۸ هزار و ۵۲۹ دستگاه خودروی سواری از جزیره کیش خارج شده است.

بر اساس آمار ارائه شده؛ در اسکان نوروزی کیش"کمپ های چادری مصلی-خانوادگی، المپیک-مجردی، جانبازان و ایثارگران" از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین امسال؛ با اشغال ۱۲ هزار و ۹۳ چادر به تعداد ۴۷ هزار و ۹۸ نفر شب، خدمات نوروزی ارائه شده است.

شیفت های شبانه روزی حفاظت فیزیکی و حراست برای حفظ امنیت و پذیرش ۲۴ ساعته گردشگران، استقرار پایگاه های هلال احمر و آتش نشانی و ... از جمله خدمات ارائه شده به مسافرانی نورزی مستقر در کمپ های چادری است.

تمام ملزومات جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، از جمله حمام و سرویس بهداشتی تا جایگاه های شارژ تلفن همراه و ایجاد امنیت و آرامش در کمپ های متاهلی و مجردی، کمپ های خانواده ایثار گران و جانبازان فراهم شده است.

آمارهای ارائه شده از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، بیانگر استقبال گسترده گردشگران از مراکز ورزشی و تفریحات دریایی جزیره کیش است که "کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی" با پذیرش۱۰۷ هزار و ۴۱۶ نفر بیشترین ارائه خدمات به مسافران نوروزی را در این حوزه  به خود اختصاص دادند.

شناورهای تندرو و کف شیشه ای نیز در این بازه زمانی میزبان ۸۷ هزار و ۵۵۳ نفر از مهمانان نوروزی بودند.

ایستگاه های دوچرخه سواری سطح شهر و ایستگاه های دوچرخه سواری مستقر در هتل ها با پذیرش ۱۶۹هزار و ۶۰۳ نفر میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور بودند.

همچنین "پلاژ های بانوان و آقایان با پذیرش ۳۱ هزار و ۲۳۱ نفر، در بخش استخر با ارائه خدمات به ۴ هزار و ۴۴۹ نفر، استفاده ۱۰۷ نفر از زمین های تنیس و ارائه خدمات به ۶۳ نفر در زمین سوارکاری" از جمله خدمات نوروزی پیش بینی شده در این ایام بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: