۲ شروط اصلاح دستمزد کارگران

شروط افزایش مجدد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ | در این صورت حقوق کارگران دوباره افزایش خواهد داشت

شروط افزایش مجدد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ | در این صورت حقوق کارگران دوباره افزایش خواهد داشت
کدخبر : 577739

عضو شورای‌ عالی کار با اشاره به احتمال افزایش توروم و افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت از ۲ شرط جدید برای افزایش احتمالی دوباره دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شمانیوز، علی خدایی عضو شورای عالی کار در مصاحبه با رادیو درمورد تطابق تورم و دستمزد تعیین شده برای کارگران گفت: شورای عالی کار یک شورای سه‌جانبه است که اعضای آن نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران هستند.

وی بیان کرد: اگر تورم از پیش‌بینی‌ها فراتر رود و یا دولت قصد ترمیم حقوق برای کارکنان خودش را طی امسال داشته باشد جلسه شورای‌ عالی کار مجدداً تشکیل و نسبت به اصلاح این مزد کارگران اقدام خواهد شد.

عضو شورای عالی کار با اشاره به رقم سبد معیشت کارگران در سال جاری، تصریح کرد: با توافق سه جانبه عدد ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان تعیین شد، ولی حداقل دریافتی به ۸ میلیون تومان رسید که کمتر از ۶۰ درصد هزینه‌های کارگران را پوشش می‌دهد‌.

حقوق کارگران

وی با بیان اینکه شکاف بین حداقل دستمزد کارگران و هزینه‌های زندگی مخصوص امسال نیست و در طول سال‌های گذشته به وجود آمده گفت: در طول این سال‌ها تلاش شده که این شکاف پر شود؛ برای مثال ضریب پوشش سبد معیشت در سال گذشته به ۷۱ درصد رسید؛ یعنی حداقل مزد تعیین شده ۷۱ درصد از هزینه‌های یک خانوار را پوشش می‌داد؛ اما الان با همان معیار‌ها در شروع سال به زیر ۶۰ درصد رسیدیم.

خدایی اضافه کرد: میزان دستمزدی که تصویب شد موردنظر گروه کارگری نبود و گروه کارگری به آن اعتراض داشت؛ اما طبق قانون، گروه کارگری نیز نهایتاً به این مصوبه تن داد و بنابراین مصوبه قانونی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: