فولاد خراسان/

مسیر رشد فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲

 مسیر رشد فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲
کدخبر : 577818

نقشه‌راه مجتمع فولاد خراسان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ توسط مدیرعامل جدید این شرکت بر مبنای رشد تولید برای کسب درآمد بیشتر از محل تولید محصولات مورد نیاز و صادرات مازاد نیاز داخل قرار گرفت. مسیری که پس از اعلام شعار سال مبنی بر تحقق «مهار تورم با رشد تولید» با جدیت بیشتری از سوی مدیریت و کارکنان این شرکت دنبال می‌شود.

شرکت فولاد خراسان به عنوان قطب اقتصادی در تامین زنجیره ارزش فولاد شرق کشور، گام‌های خود را با توجه به دغدغه‌های رهبر انقلاب و تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر رشد تولید برای مهار تورم قرار داده است. مدیریت عامل این شرکت با تبیین نقشه راه این مسیر برای مجموعه کارکنان و طراحان برنامه‌ای فولاد خراسان در روزهای پایانی سال دو ویژگی «چالشی بودن» و «قابلیت حصول» را از جمله برنامه‌های کاری و استراتژی برنامه‌ای تولیدی این شرکت برای سال جدید عنوان کرد.

فولاد خراسان از تامین کنندگان اصلی میلگرد در کشور است که قیمت میلگرد نیشابور و کیفیت آن باعث شده نقش مهمی در صنعت فولاد کشور داشته باشد. سال گذشته فولاد خراسان دو ماه قطعی برق داشت و در زمستان ۱۰۰ روز به دلیل قطعی گاز تولید محصولات این شرکت متوقف بود که در نتیجه این امر ۱٠٠٠ میلیارد تومان سود از دست داد.

روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۱ بود که طهمورث‌‌ جوانبخت در جمع اصحاب رسانه، تمرکز این شرکت را در حوزه صادرات، با توجه به مزیت‌‌های اقتصادی ومبادلاتی، صادرات به کشورهای همسایه، به‌ویژه آسیای میانه بیان کرد. موضوعی که با ارزیابی کامل ریسک‌‌ها و قابلیت‌‌ها در تمام حوزه‌ها، اعم از تامین، تولید و انرژی، بر مدیریت منابع، ذخیره‌سازی نهاده‌ها‌‌ در حوزه‌های دارای ریسک بالا و تلاش بی‌‌وقفه برای رفع موانع در تمام سطوح و‌‌ حوزه‌ها متمرکز خواهد بود.

نقشه راهی که مدیریت عامل جدید مجتمع فولاد خراسان برای سال ۱۴۰۲ در جهت رسیدن به زنجیره تولید متوازن و رفع مخاطرات تامین برای حلقه‌های نهایی تولید مطرح گردید. به گفته جوانبخت برای دستیابی به این مهم در سال جدید فولاد خراسان قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای رفع محدودیت‌های تامین انرژی در سال ۱۴۰۲ هر گونه مخاطرات احتمالی و ریسک‌های بر سر راه تولید را به حداقل برساند.

مجتمع فولاد خراسان برنامه‌های تولیدی خود را برای سال جدید، در تأمین پایدار و تکمیل حلقه‌های اولیه مواد در دستور کار خود قرار داده است تا از این طریق بتواند علاوه بر به حداقل رساندن چالش‌های تامین انرژی بر سر راه صنایع کمک شایانی در زمینه اشتغالزایی در سطح منطقه ایفا نماید.

مدیرعامل فولاد خراسان در مسیر دستیابی به اهداف برنامه‌ای خود برای رسیدن به توسعه اقتصادی با رشد تولید نگاهی قابل توجه به مقوله فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۲ هم دارد. یکی از این موارد که طهمورث جوانبخت به آن اشاره کرده است؛ سرمایه‌‌گذاری بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومانی این شرکت در حوزه جمع‌‌آوری و تصفیه پساب شهری در نیشابور است که با توجه به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در کاهش تنش آبی در کشور، رسالتی جدی را برای مجموعه شرکت فولاد خراسان فارغ از بحث بازگشت سرمایه، تعریف کرده است.

گفتنی است؛ روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در مراسمی که با حضور معاون وزیر «صنعت، معدن و تجارت» برگزار شد از شرکت مجتمع فولاد خراسان به عنوان صادرکننده برتر استان خراسان رضوی تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: