مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی ورود گردشگر به جزیره قشم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

رشد ۳۰ درصدی ورود گردشگر به جزیره قشم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲
کدخبر : 577893

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۳۰ درصدی ورود گردشگر به جزیره قشم در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

افشار فتح‌الهی در نخستین نشست خبری سال جدید با اصحاب رسانه و خبرنگاران جزیره قشم، اظهار داشت: خوشبختانه نوروز ۱۴۰۲ به لطف خداوند و همکاری همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بدون هیچ‌گونه حادثه و مشکل جدی به پایان رسید.

وی ادامه داد: مجموع مسافران ورودی به جزیره قشم به ۹۵۲ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش ورود گردشگر و مسافر را به این جزیره شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بیشترین حجم ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به جزیره از بنادر پل و لافت انجام شد که امسال ۱۵۱ هزار خودرو در ایام نوروز وارد قشم شدند که آمار ورود خودرو نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.

فتح‌الهی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری، ۷۴۳ هزار نفر از آن‌ها از طریق بنادر پل و لافت با ۴۱ درصد رشد، ۳۴ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم با ۲۱ درصد رشد وارد جزیره شدند.

وی گفت: ۱۷۵ هزار نفر از گردشگران نیز از طریق بندر مسافری شهید ذاکری قشم وارد این جزیره شدند که آمار ورودی از این بندر با توجه به تعطیلی به دلیل مساعد نبودن شرایط جوی و دریایی در برخی از روزهای تعطیلات نوروزی، ۲ درصد کمتر نسبت به سال پیش از آن بود.

فتح‌الهی خاطرنشان کرد: طبق آمار ستاد اجرایی خدمات سفر کشور استان هرمزگان به‌عنوان سومین مقصد سفرهای نوروزی کشور معرفی شد و در روزهای پایانی سال گذشته و نوروز امسال دومین استان اقامتگاهی کشور بود که عمده مسافران نوروزی ورودی به این استان وارد جزیره قشم شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین اقلام اساسی مورد مصرف گردشگران در ایام تعطیلات نوروز، افزود: در تعطیلات نوروزی کمبودی در اقلام عمومی و مصرفی گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره وجود نداشت.

به گفته فتح‌الهی؛ خوشبختانه تمام پیش‌بینی‌ها و تهمیدات لازم برای ورود و میزبانی از گردشگران ورودی به جزیره قشم از ماه‌ها پیش انجام شده بود و شاهد بحران و کمبود خاصی در این زمینه نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال در بحث حوادث جاده‌ای و ترافیکی بدون تلفات جانی و فقط تعدادی انگشت‌شماری بی‌احتیاطی، ثبت و گزارش شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: همچنین در بحث غرق‌شدگی‌ها که هرساله متأسفانه شاهد حوادث ناگواری در جزیره بودیم، امسال با فعالیت ۲۰ ناجی غریق در نقاط خطرآفرین و پرحادثه سواحل، باهدف جلوگیری از غرق‌شدگی احتمالی و کمک به حفظ جان گردشگران موفق شدند که جان ۱۵ نفر را از خطر مرگ نجات دهند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: