بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران:

رشد ۶۷ درصدی منابع پست بانک ایران در سال گذشته

رشد 67 درصدی منابع پست بانک ایران در سال گذشته
کدخبر : 578074

مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه منابع بانک در پایان سال 1401 به 671.2 هزار میلیارد ریال افزایش یافت که در مقایسه با سال 1400، به میزان 67 درصد رشد داشته است، گفت: درآمد بانک در سال گذشته به 87.3 هزار میلیارد ریال رسیده است که رشدی 69 درصدی را نسبت به سال 1400 رقم زده است.

بهزاد شیری مدیر عامل با ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۹۷ درصدی به رقمی بالغ بر ۴۱۸.۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و از نظر تعداد نیز با رشد ۳۴ درصدی به رقم ۳۰۱ هزار فقره رسید.

شیری در ادامه رشد مبلغ ضمانتامه های صادر شده سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را ۱۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: جهش ویژه ای در صدور ضمانتنامه در سال گذشته داشته ایم به صورتی که از مبلغ ۲۳ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به  ۶۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ دست یافته‌ایم.

مدیر عامل بانک با اشاره به سهم ۳۶.۵ درصدی پرداخت تسهیلات در قالب کارت اعتباری، افزود: پرداخت تسهیلات در این قالب درآمدزایی بیشتری نسبت به سایر عقود دارد و سعی داریم که با مدیریت تسهیلات خرد، آن را در قالب کارت اعتباری پرداخت کنیم تا میزان درآمد زایی تسهیلات برای بانک و سهامداران، افزایش پیدا کند.

وی افزود: نسبت کل مطالبات غیر جاری به تسهیلات در سال ۱۴۰۱ از ۳.۷ درصد به ۲.۷ درصد رسیده است که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به رشد ۷۸ درصدی مبلغ حوالجات ارزی در سال ۱۴۰۱ و عملکرد بانک در این حوزه گفت: تعداد حوالجات ارزی در سال گذشته به ۵.۴۸۹ فقره افزایش یافت که ۴۴ درصد و مبلغ این حوالجات ۷۸ درصد داشته و از ۵۵۳ میلیون یورو در سال ۱۴۰۰ به ۹۸۵ میلیون یورو در سال گذشته رسیده است.

شیری با اشاره به اینکه منابع بانک طی یکسال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است، گفت: منابع بانک از ۴۰۱.۸ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۶۷۱.۲ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و ترکیب عمده منابع بانک از سپرده‌های ارزان قیمت است.

وی با اشاره به رشد ۸۶ درصدی تعداد ابزارهای الکترونیکی بانک تصریح کرد: این تعداد از دو میلیون و ۹۱۳ هزار در سال ۱۴۰۰ به بیش از پنج میلیون و ۴۱۰ هزار در پایان سال گذشته رسیده است.

شیری افزود: مبلغ تراکنش ابزارهای الکترونیکی از ۴.۳۰۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۶.۴۳۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ رسید که با رشد ۴۹ درصدی مواجه بوده است.

مدیرعامل بانک با اشاره به رشد ۲۹ درصدی تعداد تراکنش‌های روزانه درگاهای بانک در پایان سال ۱۴۰۱، گفت: در سال گذشته مبلغ تراکنش‌های بانک نیز ۴۹ درصد از چهار هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال به شش هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

شیری با تاکید بر آمار مقایسه‌ای اقلام دارایی‌های بانک در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: دارایی‌های بانک از ۴۶۲.۹ هزار میلیارد ریال به رقم ۸۱۰.۶ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.

بالاترین مقام اجرایی بانک مدیریت پرتفوی بانک شامل منابع، مصارف و سرمایه‌گذاری بهینه را عامل درآمدزایی بانک دانست و گفت: درآمد بانک در سال گذشته ۶۹ درصد رشد داشته است که در حوزه درآمدهای مشاع ۷۷ درصد و درآمدهای غیر مشاع ۲۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده هزینه‌های بانک در هزینه‌های عملیاتی رقم خورده است، تصریح کرد: هزینه های بانک ۵۷ درصد رشد داشته و هزینه‌های غیر عملیاتی ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد و هر چه بانک بزرگ‌تر شود هزینه‌های عملیاتی آن کمتر می‌شود.

شیری افزود: در سال گذشته مبلغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی – ریالی با ۳۰۴ درصد افزایش به ۱۲۵۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر عامل بانک با اشاره به فعالیت ۵.۷۸۵ باجه بانکی روستایی پست بانک ایران تصریح کرد: منابع باجه‌های بانکی روستایی به عنوان شرکای بانک در سال ۱۴۰۰، ۲۷۴.۵ هزار میلیارد ریال بوده است که در پایان سال گذشته به ۴۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل بانک در پایان با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک گفت: تا پایان اسفندماه سال گذشته ۴۵ هزار و ۱۱۷ فرصت شغلی با پرداخت این تسهیلات ایجاد شده است.

روابط عمومی پست بانک ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: