انتشار اولین آمار سال ۱۴۰۲:

سمات، سود جاری و سنواتی ۱۲ ناشر را پرداخت کرد

سمات، سود جاری و سنواتی ۱۲ ناشر را پرداخت کرد
کدخبر : 578129

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته سوم فروردین ماه سود جاری و سنواتی ۱۲ ناشر بازار سرمایه از سوی سمات پرداخت شد.

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در طی ۳ هفته ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که تا پایان ۲۲ فروردین ماه سال جاری، ۶ ناشر «سرمایه‌گذاری پویا، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، بهمن دیزل، برق و انرژی پیوند گستر پارس و آهن و فولاد غدیر ایرانیان»، سود سنواتی ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۹۶۸ سهامدار را که شامل ۲۳۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان می شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده اند.

 واریز ۲۹۵ میلیارد تومان سود جاری

همچنین در این بازه زمانی 6 ناشر «تبرک، بیمه اتکایی آوای پارس، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، گروه صنعتی و معدنی امیر، پرداخت الکترونیک سامان کیش و پویا زرکان آق دره»، سود جاری 234 هزار و 436 سهامدار که شامل 295 میلیارد و 887 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

   سامانه سجام چیست ؟

لازم  به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

  مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

 

روابط عمومی سمات

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: