پست بانک ایران/

بخشنامه سهمیه دو ماه ابتدایی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد

بخشنامه سهمیه دو ماه ابتدایی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد
کدخبر : 578169

بخشنامه سهمیه دو ماه ابتدایی سال برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری از سوی معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ۰۲/۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ به بانک‌ها سهمیه دو ماه فروردین و اردیبهشت را ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، که وفق جز ۲ بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغ شده است، به ازای فرزند اول ۳٠٠ میلیون ریال، فرزند دوم ۶٠٠ میلیون ریال، فرزند سوم ۹٠٠ میلیون ریال، فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی ج.ا.ا، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، مدیران و کارکنان است و عدم اجرای هر یک از بندهای این تبصره تخلف محسوب می‌شود.

همچنین بانک‌ها پس از اعتبار سنجی متقاضیان، در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تامین ضامن می‌توانند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت مشتری یا بستگان درجه اول یا سایر دارایی‌های مالی وی  و یا  اخذ سفته و یا یک ضامن معتبر، این تسهیلات را پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، متقاضیانی که پیش از این در سامانه مربوطه ثبت نام  کرده‌اند در اولویت پرداخت تسهیلات یاد شده قرار دارند و تسهیلات با توجه به شرایط متقاضی، برای تمام  افراد در صف ( ثبت نام شده در سال جاری و سال‌‌های گذشته) مطابق با مبالغ  قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور قابل پرداخت می‌شود.

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: