رئیس کل بیمه مرکزی در نشست مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران ارشد صنعت بیمه؛

صنعت بیمه اهرم مهم توسعه اقتصادی است

صنعت بیمه اهرم مهم توسعه اقتصادی است
کدخبر : 578251

صنعت بیمه با تکیه بر توانمندی های ذاتی در بزنگاه های حساس و شرایط دشوار اقتصادی، نقش اساسی خود را به خوبی ایفا کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی که در نشست شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: اقناع افکار عمومی در خصوص کیفیت عملکرد صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است و شفافیت رفتاری صنعت بیمه در اولویت سیاست های نهاد ناظر قرار دارد.

مهندس مجید بهزادپور با تاکید بر لزوم تقویت اطلاع رسانی و فرهنگسازی در صنعت بیمه از جامعه ۲۸ میلیون نفری دارندگان بیمه های زندگی در کشور به عنوان یک دستاورد ملی یاد کرد و افزود: تبیین جزئیات بیمه نامه ها و ساده سازی مفاهیم پیچیده آن از مسئولیت های مهمی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

وی به ابراز رضایت دستگاه های اجرایی از عملکرد صنعت بیمه به نقش اساسی این صنعت در مقابله با تحریم ها اشاره کرد و اظهار داشت: روند تبادل کالا و حرکت شبکه های عظیم حمل و نقل حتی یک روز هم به دلایل بیمه ای با وقفه مواجه نشده که این از توان بالای تخصصی و اجرایی صنعت بیمه حکایت دارد.

رئیس شورای عالی بیمه از سند ملی توسعه و همچنین برنامه های تاکید شده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نقشه راه صنعت بیمه نام برد و خاطرنشان کرد: تحول دیجیتالی از راهبردی ترین برنامه های بیمه ای کشور است که خوشبختانه با شتاب قابل قبولی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: نهاد ناظر به دنبال تسهیل عملیات بیمه گری است و نظارت خود را بر عملکرد شبکه فروش و سایر بخش ها در همین راستا عمل می کند.

مهندس بهزادپور با تشریح دستاوردهای دو بخش«نوآوری محصولات» و «اصلاح فرایندها»، گزارشی از نشست های دوازده گانه "سه شنبه های نوآورانه" ارائه کرد و افزود:  هدف غایی ما از تمرکز بر خدمات نوآورانه، تسهیل گری در روند اعطای خدمات و عرضه محصولات و کاهش تقلبات و تخلفات بیمه ای خواهد بود.

وی از راه اندازی بیمه تکافل در کشور به عنوان یک دستاورد ویژه یاد کرد و اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی شرکت های بیمه و راه اندازی مرکز نوآوری و همچنین مرکز ملی ریسک از جمله گام های بلندی است که بستر همکاری های منطقه ای این صنعت را فراهم می آورد.

رئیس کل بیمه مرکزی با برشمردن قابلیت های بیمه های اتکایی از الگوسازی در این حوزه خبر داد و افزود: ظرفیت سازی اتکایی، صدور مجوز انتشار اوراق بهادار بیمه ای و کاهش تصدی گری را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی اصلاح آیین نامه ها را زمینه ساز جوانگرایی، توسعه سرمایه گذاری و تقویت شبکه فروش توصیف کرد و اظهار داشت: بخشی از پروژه مهار تورم و کمک به بخش تولید که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده با تقویت و گسترش بیمه های زندگی، عملیاتی خواهد شد.

مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد صنعت بیمه را در بخش های آموزشی و پژوهشی، چشمگیر توصیف کرد و گفت: در بخش فرهنگسازی از تمامی ابزارهای رسانه ای از جمله گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتب درسی، نواختن زنگ بیمه در مدارس، تهیه، تولید و پخش فیلم و سریال، ظرفیت های رسانه های مکتوب،  و توانمندیهای خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استفاده خواهیم کرد.

وی در همین راستا آمار اعلامی از سوی سازمان صدا و سیما در خصوص تولیدات سریالی صنعت بیمه را رضایت بخش دانست و افزود: شاید در انتقال مفاهیم بیمه ای برخی از ریزه کاری های پیچیده صنعت بیمه لحاظ نشود اما آنچه اهمیت دارد آشنایی آحاد جامعه با ظرفیت ها و قابلیت های این صنعت است.

مهندس بهزادپور در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از جزئیات پوشش های بیمه ای در کشور ارائه کرد و از اهمیت سرمایه گذاری صنعت بیمه به عنوان یک اهرم اقتصادی سخن گفت.

گفتنی است که رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست، برنامه های نهادناظر را در راستای ارتقا جایگاه این صنعت و نقش آفرینی و تحول گرایی عنوان کرد.

شایان ذکر است این نشست با حضور دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران عامل شرکت های بیمه ای، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و جمعی از مدیران اقتصادی به میزبانی سندیکای بیمه گران ایران در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: