رئیس کل بیمه مرکزی دردیدار با رئیس کل دیوان محاسبات کشور؛

تثبیت جایگاه بیمه دراقتصاد نیازمند همراهی همه ارکان کشور است

تثبیت جایگاه بیمه دراقتصاد  نیازمند همراهی همه ارکان کشور است
کدخبر : 578470

" تامین و تضمین منابع مالی برای بخش های اقتصادی کشور"، " مدیریت و ارزیابی ریسک " و "سرمایه گذاری " سه ویژگی اصلی صنعت بیمه است که کمتر به آنها پرداخته شده است.

مجید بهزادپور در دیدار با رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان این مطلب گفت : صنعت بیمه کشور به عنوان اهرم تامین مالی نقش بسزایی را در مدیریت اقتصاد کشور در کنار بانک و بورس ایفا می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی از مدیریت و ارزیابی ریسک به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بیمه یاد کرد و افزود؛ این موضوع که به آن توجه کمتری شده است می تواند منشا تحولات گسترده ای در بخش تولید باشد.

وی با اشاره به مفهوم سرمایه گذاری در صنعت بیمه گفت نگاه حاکم براین موضوع بیشتر ناظر برتامین هزینه برای جبران خسارت هاست ولیکن با توجه به رویکرد  دولت ، جهت گیری های سرمایه گذاری در صنعت نیز می تو اند به سمت پروژه های بزرگ مانند مشارکت در ساخت کریدور شمال _ جنوب و تامین مسکن حرکت کند تا بتواند سهمی در حل برخی از مشکلات داشته باشد.

بهزادپور از پرداختن صنعت بیمه به سرمایه گذاری در بخش حمل‌ونقل به عنوان یک فرصت نام برد و افزود: با گام گذاشتن در این مسیر ، حرکت جدی برای افزایش ضریب نفوذ در کشور شروع می شود.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر بیمه های زندگی و حمل و نقل در امنیت سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت : صنعت بیمه کشور نسبت به حوزه های بانک و بیمه از آزادی‌های بیشتری برخوردار است به همین جهت این صنعت آماده است که در این زمینه ها  به مردم کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به  وضعیت صندوقهای بازنشستگی و صرف منابع دولتی برای تامین مطالبات بازنشستگان ، یکی از راه حلهای غلبه براین مشکل را تقویت بیمه های بازرگانی دانست .

مهندس بهزاد پور درادامه به برخی از دستاوردهای بیمه مانند اجرای پروژه های مبتنی بر فناوری ،  تقویت ارتباطات بین المللی و  برگزاری دوره های آموزشی و  راه اندازی محصول تکافل پرداخت و گفت :  برقراری ارتباطات بین الملل  نیازمند بروز شدن اطلاعات است چرا که برای  پوشش مطلوب ریسک های بزرگ حتما باید از پتانسیل شرکت‌های بین المللی بیمه در قالب بیمه های اتکایی استفاده کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد :جایگاه صنعت بیمه باید در فضای اقتصادی کشور تثبیت و تقویت شود ودراین زمینه به همراهی ارکان کشور مانند دیوان محاسبات با توجه به هم جنس بودن برخی از فعالیت ها نیازداریم.

دراین دیدار ، دکتر سید احمدرضا  دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور از اثرگذاری بیمه بر اقتصاد کشور به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: صنعت بیمه می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند لذا باید از ظرفیت های موجود در این حوزه به خوبی بهره برد.

دکتر دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم شفافیت هر چه بیشتر دستگاه ها در عرصه های مختلف، گفت: شفافیت یکی از ابزارهای مهم برای پیشبرد اهداف در مجموعه ها است که با بهره گیری از آن می‌توان به پویایی بیشتر سازمان ها کمک کرد.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: