به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس برگزار شد؛

کارگاه آموزشی قشم و مناسبات تجاری خلیج‌فارس

کارگاه آموزشی قشم و مناسبات تجاری خلیج‌فارس
کدخبر : 578600

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی "کشم و مناسبات تجاری خلیج‌فارس" به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس خبر داد.

سجاد اشگرف هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی علاقه‌مندان با تاریخ غنی جزیره و تبادلات گسترده اقتصادی و فرهنگی در خلیج‌فارس بیان کرد و گفت: دکتر احمد بازماندگان خمیری، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بین‌المللی قشم مدرس این کارگاه آموزشی بود.

وی ادامه داد: بیان نام های دیگر قشم در طول تاریخ، علت نام گزاری قشم با عنوان کشم، پرداختن به انواع مسیرهای تجارت دریایی و دریانوردی و کرانه‌ای، جایگاه کشم در مناسبات تجاری دوره صفوی، افشاریه، زندیه و قاجار، بررسی نقشه‌های ترددهای دریایی و تقسیم‌بندی انواع شناورها در دوران قدیم در خلیج‌فارس بخشی از سرفصل‌های آموزشی در این کارگاه بود.

به گفته اشگرف، معرفی گاه‌شماری نوروز دریا، نوروز دریا یا نوروز صیاد و انواع نوروز دریا شامل؛ نوروز دریای خلیج‌فارس- نوروز دریای عربی_-نوروز دریای هندی، همچنین معرفی انواع بادهای مهمی که در منطقه خلیج‌فارس می‌وزند از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه بود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم در پایان ضمن تبریک روز ملی خلیج‌فارس، یادآور شد: تاریخ پربار جنوب ایران‌زمین، بدون نام خلیج‌فارس معنایی ندارد و این دو نام در طول هزاره‌ها درهم‌تنیده شده‌اند.

گفتنی است، کارگاه آموزشی "کشم و مناسبات تجاری خلیج‌فارس"، روز شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سالن آموزش و تفسیر موزه ژئوپارک جهانی قشم با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان برگزار شد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: