مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم خبر داد؛

سمپوزیوم «عیش گِل» در قشم برگزار می شود

سمپوزیوم «عیش گِل» در قشم برگزار می شود
کدخبر : 578764

جلسه هماهنگی برگزاری سمپوزیوم «عیش گِل» در پاییز سال جاری (1402) در منطقه سلخ جزیره قشم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

ایوب زارعی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم درباره این سمپوزیوم اظهار داشت: ایجاد منطقه گردشگری جدید، استفاده توانمندی ها و ظرفیت های بومی موجود در جزیره قشم و تلاش برای حذف کهور پاکستانی به عنوان یک گیاه مهاجم در محیط زیست جزیره، مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم می باشند.

وی ادامه داد: رویداد «عیش گِل» یک برنامه بلندمدت ۱۰ ساله با در نظر گرفتن جنبه های مختلف گردشگری، فرهنگی، هنری و محیط زیستی و همسو با فرهنگ بومی قشم است که می تواند به ایجاد یک رویداد بین المللی و جاذبه گردشگری جدید در جزیره کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: یکی از مزیت های پیش بینی شده برای برگزاری این رویداد، استفاده از گیاه کهور پاکستانی به عنوان سوخت مورد استفاده در کوره مجسمه های ساخته شده در این سمپوزیوم است.

به گفته زارعی؛ برنامه ریزی های خوبی برای ایجاد مشارکت جامعه محلی جهت همکاری در این رویداد هنری و گردشگری صورت گرفته که می تواند به در بهبود شرایط محیط زیستی سطح جزیره کمک کند.

وی در پایان گفت: در فرآیند برگزاری این رویداد توجه ویژه ای به آیین، رسوم و فرهنگ مردم جزیره قشم و معرفی میراث فرهنگی و میراث ناملموس این منطقه صورت گرفته است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: